Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

1 Φεβρουαρίου 2015
Για τις αλλαγές που σχεδιάζει η κυβέρνηση στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα μιλάει ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Γιώργος Κατρούγκαλος. Από τις δηλώσεις του ξεχωρίζει το τρίπτυχο που συνοψίζεται σε: αξιολόγηση,
κινητικότητα και προσλήψεις.
«Θα αναποδογυρίσουμε το σχέδιο των μεταρρυθμίσεων. Εμείς τις κάνουμε για τον λαό και το κράτος μας, όχι για τους δανειστές μας» τονίζει σε συνέντευξή του στη διαδικτυακή τηλεόραση του ΑΠΕ ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργος Κατρούγκαλος.
«Το σχέδιο της δικής μας μεταρρύθμισης είναι να βελτιώσουμε την ποιότητα τον υπηρεσιών προς τον πολίτη, να οργανώσουμε έτσι τη διοίκηση ώστε κανείς να μην αισθάνεται ότι απειλείται, κανείς να μην έχει την αίσθηση ότι η αξιολόγηση που θα κάνουμε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα» υπογραμμίζει.
Ερωτηθείς αν θα καταργηθεί ο νόμος 4250 για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, σημειώνει: «Φυσικά. Σχεδόν όλοι οι θεσμικοί νόμοι, να μην υπερβάλω, θα υπάρχουν και καλά πράγματα, που θα τα κρατήσουμε. Με την αξιολόγηση, αυτοί που δίνουν παραπάνω από τον εαυτό τους στην δουλειά τους να μπορούν να έχουν μια πιο γρήγορη εξέλιξη, να μπορούν να επιλέγονται πιο δικαιοκρατικά στις θέσεις των προϊσταμένων» σημειώνει ο κ.Κατρούγκαλος και προσθέτει:
«Στο θέμα της αξιολόγησης, που ξέρω ότι η ΑΔΕΔΥ έχει διαφορετική άποψη, τους κάλεσα για να τους πω ότι για μένα αυτοί είναι οι φυσικοί μου συνομιλητές και δεν θα κάνω μια διοίκηση χωρίς τη δική τους συνεργασία, αλλά στο τέλος εγώ θα νομοθετήσω. Επομένως, τους παρακάλεσα θερμά να μου πουν τις απόψεις τους για την αξιολόγηση.
Αν επιμείνουν και δεν έρθουν με καμία πρόταση για την αξιολόγηση, μοιραία θα πρέπει να κάνω ένα σύστημα με τα χαρακτηριστικά που σας είπα, χωρίς να έχω πρόθεση να τους τιμωρήσω, γιατί τους θεωρώ πραγματικά δικούς μου συνεργάτες… 'Οταν θα καταλάβει ο δημόσιος υπάλληλος ότι δεν πρόκειται αυτός ο οποίος κάνει καλά τη δουλειά του να πάθει τίποτα, ότι ακόμα και ο μέτριος θα βοηθηθεί, δεν έχουμε σκοπό να τον διώξουμε, τότε οι πραγματικοί λουφαδόροι, αυτοί που έχουν μπει στη Δημόσια Διοίκηση για να κάνουν και μία άλλη δουλειά δίπλα ή αυτοί που βλέπουν τον πολίτη αφ' υψηλού θα καταλάβουν ότι πρέπει να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους. Αν δεν το καταλάβουν, εντάξει, αυτοί δεν θα φύγουν από την αξιολόγηση, θα φύγουν ακριβώς με αυτά που προβλέπονται».
Αναφορικά με τους επίορκους, ο κ.Κατρούγκαλος τονίζει ότι «θα επιταχυνθούν οι πειθαρχικές διαδικασίες μόλις ανασυγκροτήσουμε τα πειθαρχικά συμβούλια. Και τελειώνουν για δύο λόγους: αφενός για να φύγουν αυτοί που έχουν βάλει πράγματι το δάκτυλο στο μέλι και αφετέρου να πάψουν να ταλαιπωρούνται και οι αθώοι άνθρωποι».
Ο κ.Κατρούγκαλος τόνισε ότι θα πρέπει να γίνουν προσλήψεις σε βασικές κοινωνικές υπηρεσίες, όπως Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια. «Ακόμα όμως δεν ξέρουμε πώς θα κατανεμηθούν. Αυτό είναι ένα ζήτημα συνολικό της κυβέρνησης» σημειώνει. «Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αυξήσουμε τον προϋπολογισμό του υπουργείου. Αν χρειαστεί, ενδεχομένως να χρησιμοποιήσω ένα μικρό κομμάτι όμως από την ήδη προϋπολογισθείσα δαπάνη για την πρόσληψη 15.000 υπαλλήλων, που είχε προγραμματίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Και αυτό χρειάζεται, να υπάρχει δηλαδή μια ένεση νέου αίματος στη Διοίκηση. Και γιατί μετά τις αιματηρές περικοπές του τελευταίου διαστήματος, μίκρυνε κατά το 1/3 το κράτος, δεν μίκρυνε γιατί έγιναν απολύσεις, αλλά γιατί αποκαρδιωμένοι πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι φεύγανε εθελοντικά στη σύνταξη εσπευσμένα. Αυτό δεν είναι μόνο αιμορραγία αριθμητική. Επειδή αυτοί που φεύγανε είναι τα στελέχη της Διοίκησης, αυτοί που είχαν τη θεσμική μνήμη, η Διοίκηση αυτή τη στιγμή έχει πέσει πάρα πολύ».
Ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης υπογραμμίζει τέλος ότι θα κρατήσει την tasc force στο υπουργείο. «Ως σύμβουλο όμως και όχι αφεντικό. Αυτή είναι η βασική διαφορά. Εμείς είμαστε τα αφεντικά των μεταρρυθμίσεών μας και όποιος θέλει να μας βοηθήσει ως υπηρέτης του δικού μας σχεδίου και όχι ανάποδα. Γιατί το άλλο ούτε καν στις τριτοκοσμικές χώρες δεν θα έπρεπε να γίνεται. Κι όμως γίνεται δυστυχώς Οταν είμαστε εμείς που σχεδιάζουμε τις μεταρρυθμίσεις και όταν θέλουμε να έχουμε τεχνικό σύμβουλο που για εμάς θα δουλεύει, θα μας συμβουλεύει, δηλ. θα μας δίνει τις καλές πρακτικές άλλων κρατών, είναι προς το συμφέρον μας να το κάνουμε» επισημαίνει.
H συνέντευξη του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργου Κατρούγκαλου στη Web Tv του ΑΠΕ ΜΠΕ έχει ως εξής:
Ερ: Κύριε υπουργέ, αναλαμβάνετε ένα κρίσιμο υπουργείο, ίσως το πιο σημαντικό σε ό,τι αφορά την καθημερινότητα του πολίτη πέρα από τα οικονομικά. Αναλαμβάνετε δηλαδή το έργο της αναμόρφωσης της Δημόσιας Διοίκησης. Πως θα πορευτείτε;
Απ: Είναι πράγματι. Έχετε απόλυτο δίκιο να λέτε ότι ενδιαφέρει πρώτιστα τον πολίτη, ενδιαφέρει όμως και την οικονομία γιατί αν δεν έχουμε διοίκηση που να λειτουργεί, δεν θα έχουμε ούτε επενδύσεις. Είναι από τα βασικά προβλήματα που έχουμε. Άρα, το κράτος μάς νοιάζει να δίνει κοινωνικές υπηρεσίες στον πολίτη, αλλά και να είναι μοχλός ανασυγκρότησης. Γι' αυτό ήρθα εδώ. Το καλύτερο για μένα θα ήταν να δίνω πολιτική μάχη στις Βρυξέλλες, γιατί και εκεί οι ευρωβουλευτές μας πολιτικές μάχες δίνουν, σε ένα περιβάλλον σχετικής πολιτικής ασφάλειας και με πολύ καλύτερους προσωπικούς όρους.
Ερ: Και καλύτερους μισθούς, θα έλεγα.
Απ: Δεν θα ήθελα να το πω γιατί όποιος ασχολείται με την πολιτική, αυτά δεν θα έπρεπε να τα έχει στο μυαλό του. Αλλά η ουσία είναι η εξής: αυτή τη στιγμή έχουμε σημαντικές πολιτικές μάχες. Νομίζω ότι ο ελληνικός λαός βλέπει ότι τις δίνουμε όσο μπορούμε φιλότιμα, πιστοί σε αυτά που έχουμε υποσχεθεί προεκλογικά, μολονότι μερικοί περίμεναν ότι θα κάνουμε κωλοτούμπες, και σε ό,τι με αφορά προσωπικά, είναι και το αντικείμενο της δουλειάς μου και της μελέτης μου διαχρονικά. Το διδακτορικό μου ήταν ακριβώς αυτό, πώς θα αλλάξει η Δημόσια Διοίκηση.
Ερ: Άρα, έρχεται ένας ειδικός και όχι απλά ένας πολιτικός, να αλλάξει τη Δημόσια Διοίκηση. Πείτε μου τα βήματα με τα οποία θα προχωρήσετε. Ο κόσμος διαμαρτύρεται ότι παντού ακόμη υπάρχει γραφειοκρατία, υπάρχουν ακόμη «γρηγορόσημα». Αυτά πώς μπορούν να αλλάξουν;
Απ: Από τη μια μέρα στην άλλη δεν αλλάζει τίποτε, γιατί πολλά ζητήματα είναι θέμα νοοτροπίας. Από την άλλη μεριά, αν κάνουμε τις σωστές αλλαγές και διαμορφώσουμε ένα παράδειγμα, μετά ο κόσμος μπορεί να προσανατολιστεί και να αλλάξει τη νοοτροπία του. Το παράδειγμα που δίνω συνήθως είναι του μετρό. Είδαμε ότι είναι ένα ωραίο έργο, ομορφαίνει την Αθήνα, δεν το βρωμίζουμε και προσπαθούμε να διαμορφώσουμε ανάλογα τη συμπεριφορά μας. Όσοι πιστεύουν ότι στο DNA του Έλληνα είναι να είναι κάπως, να ζητάει ρουσφέτια ή να θέλει τα γρηγορόσημα, έχουν απόλυτα άδικο. Αυτοί οι πολιτικοί που διαμόρφωσαν αυτό το πλαίσιο, αυτοί οι ίδιοι που είχαν το θράσος να πουν ότι «μαζί τα φάγαμε», αυτοί είναι που φταίνε για την κατάσταση αυτή. Ως προς την ουσία των παρατηρήσεών σας, εγώ δεν είμαι επαγγελματίας πολιτικός. Έχω πολιτική σκέψη, γιατί πρέπει να την έχεις όταν θέλεις να μεταμορφώσεις το κράτος, μια σκέψη που ανήκει στη Αριστερά, έχω και το τεχνοκρατικό υπόβαθρο. Θέλω, όμως, να το αξιοποιήσω και τις εμπειρίες των άλλων κρατών. Το λέω πρώτη φορά σε εσάς ότι την tasc force θα την κρατήσω στο υπουργείο. Γιατί, όταν είμαστε εμείς που σχεδιάζουμε τις μεταρρυθμίσεις και όταν θέλουμε να έχουμε τεχνικό σύμβουλο που για εμάς θα δουλεύει, θα μας συμβουλεύει, δηλ. θα μας δίνει τις καλές πρακτικές άλλων κρατών, είναι προς το συμφέρον μας να το κάνουμε.
Ερ: Ως σύμβουλο υποθέτω και όχι όπως χθες…
Απ: Σύμβουλο και όχι αφεντικό. Αυτή είναι η βασική διαφορά. Εμείς είμαστε τα αφεντικά των μεταρρυθμίσεών μας και όποιος θέλει να μας βοηθήσει. ως υπηρέτης του δικού μας σχεδίου και όχι ανάποδα. Γιατί το άλλο ούτε καν στις τριτοκοσμικές χώρες δεν θα έπρεπε να γίνεται. Κι όμως γίνεται δυστυχώς. Το έχω διαπιστώσει όταν έκανα την ίδια δουλειά με την tasc force στις χώρες της Κεντρικής Ασίας. Το μήνυμα που θέλω να δώσω είναι διπλό: ότι τώρα ουσιαστικά αναποδογυρίζεται το σχέδιο των μεταρρυθμίσεων. Εμείς τις κάνουμε για τον λαό και το κράτος μας, όχι για τους δανειστές μας. Από εκεί και μετά, κάθε βοήθεια, όχι πια από τους δανειστές μας, αλλά από τους εταίρους μας -γιατί είμαστε σε μια ομάδα- είναι καλοδεχούμενη, φτάνει να είναι στην κατεύθυνση που εμείς θέλουμε. Τα δύο πράγματα που ζήτησα τώρα από την tasc force είναι, να μου πει αν υπάρχουν μοντέλα που οι πολίτες αξιολογούν τις υπηρεσίες στο δημόσιο τομέα σε άλλες χώρες και ποια είναι τα συγκεκριμένα εργαλεία γι' αυτό, ώστε να τα δούμε και να τα αξιοποιήσουμε. Πρέπει να σας πω και πάλι ότι επειδή χρειαζόμαστε τεχνοκρατική προετοιμασία, αλλά δεν είναι πολιτικά ουδέτερη η απόφαση που θα πάρεις για τα εργαλεία που θα φτιάξεις, προφανώς ό,τι μας δώσουν δεν θα το πάρουμε έτοιμο. Και για να έχουν αυτοί που θα μας δουν μια αίσθηση του γιατί μιλάω για τεχνοκρατικό, ένα από πρώτα πράγματα που έκανε η Θάτσερ στην Αγγλία ήταν να μη χρησιμοποιεί τον όρο hospital (νοσοκομείο) για αυτό που ξέρουμε τι είναι, αλλά να το μετονομάσει σε υπηρεσία παροχής υπηρεσιών υγείας για να δείξει ότι είναι ένα πράγμα σαν όλες τις άλλες επιχειρήσεις και επομένως, πρέπει να δουλεύει όπως οι άλλες επιχειρήσεις. Η δικιά μας η λογική είναι διαφορετική. Δεν αδιαφορούμε για το κόστος αλλά η βασική δουλειά του κράτους και των δημόσιων επιχειρήσεων είναι να προσφέρουν υπηρεσίες καταρχήν εκτός αγοράς.
Ερ: Ας πάμε στον δημόσιο τομέα. Υπήρχε μια διαμορφωμένη αντίληψη στην ΑΔΕΔΥ ,στους δημόσιους υπαλλήλους ότι το υπουργείο στο οποίο τώρα ηγείστε, το μόνο σκοπό που είχε ήταν να υπακούει στα κελεύσματα της τρόικας και να κάνει απολύσεις και διαθεσιμότητες. Αυτά τελειώνουν;
Απ: Αυτά τελειώσανε. Εμείς είμαστε απολύτως απελευθερωμένοι από τα μνημόνια και από την τρόικα, γι' αυτό και βγήκαμε. Αυτό ήταν το προεκλογικό μας πρόγραμμα και για να πάμε ένα βήμα παρακάτω, και πριν, γιατί δεν είναι μόνο η τελευταία πενταετία που έχει προβλήματα η διοίκηση, εδώ ήτανε το κάστρο του υπουργού απ' όπου οργανώνονταν οι επιθέσεις του πελατειακού κράτους απέναντι στη δημόσια υπαλληλία. Οι δικοί μου γονείς ήταν και οι δύο δημόσιοι υπάλληλοι και ξέρω το κλίμα στο οποίο δούλευαν. Ξέρω, επίσης, ότι τα παράπονα του κόσμου δεν είναι αδικαιολόγητα. Υπάρχουν και δημόσιοι υπάλληλοι που είναι αραχτοί, αλλά να έχει στο μυαλό του ο μέσος άνθρωπος που μας ακούει ότι ακριβώς επειδή υπάρχουν αυτοί οι αραχτοί δημόσιοι υπάλληλοι, αν δεν υπήρχαν και οι άλλοι οι φιλότιμοι, αυτοί που κάνουν το 130% από αυτό που περιμένουμε, δεν θα είχαμε Δημόσια Διοίκηση. Το σχέδιο, λοιπόν, της δικής μας μεταρρύθμισης είναι πέρα από αυτό που είπα, να βελτιώσουμε την ποιότητα τον υπηρεσιών προς τον πολίτη, να οργανώσουμε έτσι τη διοίκηση ώστε κανείς να μην αισθάνεται ότι απειλείται, κανείς να μην έχει την αίσθηση ότι η αξιολόγηση που θα κάνουμε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά πράγματι με την αξιολόγηση, αυτοί που δίνουμε παραπάνω από τον εαυτό τους στην δουλειά τους να μπορούν να έχουν μια πιο γρήγορη εξέλιξη, να μπορούν να επιλέγονται πιο δικαιοκρατικά στις θέσεις των προϊσταμένων.
Ερ:Άρα, καταργείται ο νόμος 4250;
Απ: Φυσικά. Σχεδόν όλοι οι θεσμικοί νόμοι, να μην υπερβάλλω, θα υπάρχουν και καλά πράγματα, που θα τα κρατήσουμε, αλλά ξαναλέω, επειδή υπάρχει πάντα ένας πολιτικός προσανατολισμός στις αποφάσεις, δεν μπορούμε να κρατήσουμε την αντίληψη π.χ. ότι δεν πρέπει να συμμετέχουν οι δημόσιοι υπάλληλοι στα Πειθαρχικά, πάω σε άλλο θέμα. Τι λένε οι Αγγλοσάξονες; Ότι στοιχείο της Δικαιοσύνης είναι να κρίνεσαι από ένα σώμα από τους ομοίους σου. Διαφορετικά, δεν μπορεί να ξέρει κανείς τι γίνεται. Και για όσους λένε ότι με αυτόν τον τρόπο αθωώνονται οι επίορκοι, θα πρέπει να τους πω έχοντας άμεση γνώση ότι ποτέ οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν ήταν πλειοψηφικοί στα πειθαρχικά συμβούλια. Και ο λόγος που αθωώνονταν οι «κολλητοί μας» ήταν γιατί ερχόταν η «γραμμή» από το γραφείο του διευθυντή. Έτσι επιβάλλετο από το κομματικό κράτος.
Ερ: Άρα, οι επίορκοι τέλος,επιτέλους;
Απ: Εννοείται. Θα επιταχυνθούν οι πειθαρχικές διαδικασίες μόλις ανασυγκροτήσουμε τα πειθαρχικά συμβούλια. Και τελειώνουν για δύο λόγους: αφενός για να φύγουν αυτοί που έχουν βάλει πράγματι το δάκτυλο στο μέλι και αφετέρου να πάψουν να ταλαιπωρούνται και οι αθώοι άνθρωποι.
Ερ: Έχουμε μια διάσταση απόψεων ανάμεσα σε σας και στην ΑΔΕΔΥ αναφορικά με το νούμερο των απολυθέντων υπαλλήλων.
Απ: Δεν είναι ανάμεσα σε μένα και στην ΑΔΕΔΥ, είναι ανάμεσα σε εμένα και στις υπηρεσίες του υπουργείου.
Ερ: Η ΑΔΕΔΥ μιλάει για πάνω από 9.000 παρανόμως απολυμένων δημοσίων υπαλλήλων, αν δεν κάνω λάθος.
Απ: Σίγουρα δεν είναι 9.000. Τα νούμερα που μου δίνει το υπουργείο είναι γι' αυτούς που έχουν απολυθεί. Υπάρχουν όμως κι αυτοί που είναι ακόμα σε διαθεσιμότητα και δεν έχουν τοποθετηθεί. Άρα το νούμερο αυτό παίζει. Η ουσία είναι ότι η δέσμευσή μας είναι πως θα τους πάρουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους.
Ερ: Αναφέρεστε στους σχολικούς φύλακες, στις καθαρίστριες.
Απ: Σε όλους. Οι μεγάλες ομάδες είναι οι σχολικοί φύλακες και οι καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών.
Ερ: Με τους απολυμένους της ΕΡΤ τι θα γίνει;
Απ: Η ΕΡΤ δεν είναι στο νούμερο που έδωσα. Γιατί είναι όχι απλώς αρμοδιότητα άλλου υπουργείου, είναι ουσιαστικά Ιδιωτικού Δικαίου οι υπάλληλοι. Και σε αυτούς ισχύει η δέσμευσή μας, αλλά δεν θα την επιβεβαιώσω εγώ, όχι επειδή δεν ισχύει, αλλά επειδή δεν θέλω να μπαίνω σε χωράφια άλλου συναδέλφου μου.
Ερ: Να επαναλάβω βέβαια το ερώτημα που θέτουν όλοι Πού θα βρεθούν τα χρήματα;
Απ: Ακριβώς γι' αυτό τόνισα ότι δεν μιλάμε για τις 9.000. Μιλάμε για παρακάτω. Άκουσα τον κ. Βαρουφάκη να λέει κάτι που μου έκανε καλή εντύπωση, ότι για να πάρει τις καθαρίστριες δεν θα πάρει ειδικούς συμβούλους. Και εγώ αποφάσισα εδώ να έχω λιγότερους από τους μισούς. Ο κ. Μητσοτάκης είχε 20 μετακλητούς και συμβούλους. Εγώ θα έχω 8. Δεν μπορείς να μην έχεις και καθόλου. Γιατί χρειάζεται να έχεις ένα τιμ που να το γνωρίζεις, ένα επιτελείο για να προχωράς. Θα κάνουμε οικονομίες από παντού. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αυξήσουμε τον προϋπολογισμό του υπουργείου. Αν χρειαστεί, ενδεχομένως να χρησιμοποιήσω ένα μικρό κομμάτι όμως από την ήδη προϋπολογισθείσα δαπάνη για την πρόσληψη 15.000 υπαλλήλων, που είχε προγραμματίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Και αυτό χρειάζεται, να υπάρχει δηλαδή μια ένεση νέου αίματος στη Διοίκηση. Και γιατί μετά τις αιματηρές περικοπές του τελευταίου διαστήματος, μίκρυνε κατά το 1/3 το κράτος, δεν μίκρυνε γιατί έγιναν απολύσεις, αλλά γιατί αποκαρδιωμένοι πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι φεύγανε εθελοντικά στη σύνταξη εσπευσμένα. Αυτό δεν είναι μόνο αιμορραγία αριθμητική. Επειδή αυτοί που φεύγανε είναι τα στελέχη της Διοίκησης, αυτοί που είχαν τη θεσμική μνήμη, η Διοίκηση αυτή τη στιγμή έχει πέσει πάρα πολύ. Για δύο λόγους: πρώτα γι' αυτό που σας είπα, έφυγαν τα στελέχη της και, δεύτερον, γιατί όταν κατηγορείς τον δημόσιο υπάλληλο, όπως έκανε αυτός ο φοβερός υπουργός που είπε ότι 1 εκατ. από αυτούς ταλαιπωρούν 10 εκατ. Έλληνες, όταν δηλαδή τον δαιμονοποιείς και θεωρείς ότι αυτός είναι η αιτία του κακού και επιπλέον όταν τον έχεις υπό τη διαρκή απειλή ότι μπορείς να τον απολύσεις, είναι δυνατόν να περιμένεις ότι θα δουλέψει με την ψυχή του; Εγώ αυτό ήθελα να αλλάξω. Και γι' αυτό, η πρώτη συμβολική κίνηση που έκανα ήταν να φωνάξω την ΑΔΕΔΥ για να συζητήσουμε. Και η δεύτερη συμβολική κίνηση που έκανα, ήταν να επιμείνω στο θέμα της αξιολόγησης, που ξέρω ότι η ΑΔΕΔΥ έχει διαφορετική άποψη, για να τους πω ότι για μένα αυτοί είναι οι φυσικοί μου συνομιλητές και δεν θα κάνω μια Διοίκηση χωρίς τη δική τους συνεργασία, αλλά στο τέλος εγώ θα νομοθετήσω. Επομένως, τους παρακάλεσα θερμά να μου πουν τις απόψεις τους για την αξιολόγηση. Αν επιμείνουν και δεν έρθουν με καμία πρόταση για την αξιολόγηση, μοιραία θα πρέπει να κάνω ένα σύστημα με τα χαρακτηριστικά που σας είπα, χωρίς να έχω πρόθεση να τους τιμωρήσω, γιατί τους θεωρώ πραγματικά δικούς μου συνεργάτες.
Ερ: Δηλαδή, όσοι δεν αξιολογηθούν ως κατάλληλοι, θα αποχωρούν;
Απ: Όχι βέβαια. Σε αυτό η ΑΔΕΔΥ έχει δίκιο, ότι ήδη το πειθαρχικό πλαίσιο προβλέπει πως ο ανεπαρκής υπάλληλος θα απολύεται. Γιατί δεν γινόταν αυτό; Γιατί δεν επιτρέπει το πελατειακό κράτος να φύγουν οι «δικοί του». Όταν τα πράγματα θα αρχίσουν να λειτουργούν, όταν θα καταλάβει ο δημόσιος υπάλληλος ότι δεν πρόκειται αυτός ο οποίος κάνει καλά τη δουλειά του να πάθει τίποτα, ότι ακόμα και ο μέτριος θα βοηθηθεί, δεν έχουμε σκοπό να τον διώξουμε, τότε οι πραγματικοί λουφαδόροι, αυτοί που έχουν μπει στη Δημόσια Διοίκηση για να κάνουν και μία άλλη δουλειά δίπλα ή αυτοί που βλέπουν τον πολίτη αφ' υψηλού θα καταλάβουν ότι πρέπει να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους. Αν δεν το καταλάβουν, εντάξει, αυτοί δεν θα φύγουν από την αξιολόγηση, θα φύγουν ακριβώς με αυτά που προβλέπονται.
Ερ: Πολλοί λένε ότι είναι τεράστιος ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων. Είναι μύθος αυτό;
Απ: Ήδη από την αρχή των μνημονιακών πολιτικών η Ελλάδα ήταν περίπου στο μέσο όρο της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και κάτω από το μέσο όρο των χωρών της Ευρωζώνης, γιατί οι ανατολικές χώρες με τα μεγάλα προγράμματα ιδιωτικοποιήσεων ρίχνουν το μέσο όρο. Επίσης, είχαμε δημόσιο τομέα μικρότερο από χώρες που είναι πολύ ανταγωνιστικές, όπως οι σκανδιναβικές. Μετά από αυτή τη μεγάλη αιμορραγία, από περίπου 900.000 δημόσιους υπαλλήλους το 2010, τώρα έχουμε πέσει σε ένα νούμερο κάτω από τις 600.000, στις 550.000.
Στον στενό δημόσιο τομέα είναι ζήτημα αν έχουμε μερικές δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους. Αυτό ήταν ένα ψέμα που επειδή είχε εδραιωθεί στην αντίληψη του ανθρώπου ότι είναι μεγάλο, έπιανε. Τώρα, μετά από όλα αυτά είμαστε πολύ κάτω από το μέσο ευρωπαϊκό όρο και σε ένα επίπεδο που δεν μπορούμε να καλύψουμε βασικές κοινωνικές υπηρεσίες, όπως Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια.
Ερ: Θα γίνουν προσλήψεις σε αυτούς τους τομείς;
Απ: Βέβαια, θα πρέπει να γίνουν. Ακόμα όμως δεν ξέρουμε πώς θα κατανεμηθούν. Αυτό είναι ένα ζήτημα συνολικό της κυβέρνησης. Και όχι μόνο κοινωνικές υπηρεσίες, ελεγκτικοί μηχανισμοί. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί ήταν επίσης έρημοι σκόπιμα για να μην πιάνονται πάλι οι «δικοί μας» άνθρωποι. Και αυτά είναι από τα πρώτα πράγματα που θα κάνουμε.
Ερ: Είπατε στην ΑΔΕΔΥ ότι δεν πρόκειται να δώσετε αυξήσεις τουλάχιστον αυτόν τον χρόνο. Είναι όντως άσχημη η κατάσταση; Παραλάβατε άδεια ταμεία;
Απ: Δεν το βλέπετε; Αντιλαμβάνομαι τι μου λέει και η ΑΔΕΔΥ. Φαντάσου να πάει μια δασκάλα σε ένα χωριό με 600 ευρώ, τι θα πάει να κάνει; Μπορεί να είναι και πιο κάτω από 600 ευρώ, δεν ξέρω ακριβώς το νούμερο. Και υπάρχουν και άνθρωποι που είχαν ξεκινήσει με μια άλλη αφετηρία τη ζωή τους, είχαν πάρει τα δάνειά τους. Αλλά υπάρχει και το 1,5 εκατ. ανέργων του ιδιωτικού τομέα. Δεν μπορείς να δώσεις αυτή τη στιγμή χρήματα στους δημόσιους υπαλλήλους. Μολονότι αντιλαμβάνομαι ότι και αυτοί είναι από τα μεγάλα θύματα της πολιτικής των μνημονίων. Τους είπα ότι τώρα που δεν έχουμε χρήματα, ελάτε μαζί να φτιάξουμε τους θεσμούς. Και οι θεσμοί μένουν. Αν έδινα τώρα, όπως μου ζητούσαν, 200 ευρώ, ξέρω ότι για πολλούς ανθρώπους η ζωή τους θα άλλαζε. Αν αλλάξουμε τώρα τους θεσμούς όλη τους η ζωή θα είναι καλύτερη.
Ερ: Να κλείσουμε με δύο μηνύματα. Έχετε απέναντι σας ένα δημόσιο υπάλληλο και έναν απλό πολίτη, σε τι δεσμεύεστε;
Απ: Ότι η ζωή και των δύο θα γίνει καλύτερη. Ότι θα έχουμε ένα καινούργιο κράτος που δεν θα είναι μόνο των πολιτικών ή της γραφειοκρατίας, αλλά θα είναι ανοικτό σε όλους. Και να ζητήσω απ' όλους να έχουν αισιοδοξία και στήριξη στην προσπάθειά μας, γιατί εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε ό,τι υποσχόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις. Για να πετύχουμε, χρειαζόμαστε και τη βοήθεια όλου του ελληνικού λαού.
Κύριε υπουργέ, ευχαριστούμε πολύ.
Απ: Και εγώ σας ευχαριστώ. Ανέκαθεν εκτιμούσα το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Θεωρώ ότι ακόμα και σε δύσκολους καιρούς που οι κυβερνήσεις προσπαθούσαν να έχουν δική τους την ενημέρωση, το είδαμε στην ΕΡΤ, η φωνή του ΑΠΕ ΜΠΕ όσο μπορούσε ήταν πιο αντικειμενική, όσο πιο αντικειμενική γινόταν.
Σχετικά ΑΠΕ - ΜΠΕ

0 σχόλια:

Ενημερωθείτε

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις