Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

24 Οκτωβρίου 2015


Ως «μη αξιόπλοο» και επομένως «επικίνδυνο» για οποιαδήποτε χρήση κατά τα τελευταία δέκα χρόνια, έκρινε η έκθεση επιθεώρησης του τεχνικού πραγματογνώμονα, το πλοιάριο «Ορεστειάς» της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Καστοριάς, μετά από αυτοψία που πραγματοποίησε στις 3 Σεπτεμβρίου 2015 κατόπιν εντολής του Δ.Σ.
και του Προέδρου της Επιχείρησης Διονύση Λίτσκα.
 
  Το σκάφος, όπως είναι γνωστό, τα τελευταία τρία χρόνια ήταν αγκυροβολημένο στην παραλία της Μαυριώτισσας, και εκτελούσε επιλεκτικά δρομολόγια μόνο σε «εξαιρετικές περιπτώσεις»! Αυτό όμως δεν εμπόδιζε την τότε διοίκηση της Κοινωφελούς  με πρόεδρο την Ειρήνη Μισκία να δαπανά τεράστια ποσά για την …. τουριστική προβολή του σκάφους στα μέσα ενημέρωσης αλλά και να εγγράφει στον προϋπολογισμό σημαντικά κονδύλια για τη συντήρησή του!!!

  Σύμφωνα με την έκθεση του πραγματογνώμονα το σκάφος που παραλήφθηκε καινούργιο από τον Δήμο το έτος 1997, «ουδέποτε ανελκύστηκε για έλεγχο  και συντήρηση κατά την τελευταία 10ετία»!
Επίσης διαπιστώθηκε η ύπαρξη «σαπισμένων – διαβρωμένων πατωμάτων και ξυλείας στο χαμηλότερο κατάστρωμα και μηχανοστάσιο του πλοίου, σε συνδυασμό με την παρουσία νερού στα ύφαλά του»!

  Στα σοβαρότερα προβλήματα του σκάφους, περιλαμβάνονται: η μη λειτουργία του πηδαλίου, η έλλειψη συντήρησης του υδραυλικού τιμονιού, η έλλειψη συντήρησης των κυρίως μηχανών του σκάφους, όπως και της γεννήτριας, η έλλειψη συντήρησης των αξονικών συστημάτων και χοανών, ζημιές – στρεβλώσεις του προπελών καθώς και η κατάσταση της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης, σημεία για τα οποία ζητήθηκε ειδικά να γίνει επισταμένως  έλεγχος και αξιολόγηση της πραγματικής υφιστάμενης κατάστασης τους.

  Η εικόνα του μηχανοστασίου βρέθηκε εν γένει κακή, με ίχνη εισροών νερού, πλημμελή συντήρηση των κύριων μηχανών και της γεννήτριας, χαλασμένο το μηχανισμό πηδαλίου, προβλήματα και διαβρώσεις στην ξυλεία της δομής της γάστρας και κακή εικόνα της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης.

  Η εικόνα της εξωτερικής επιφάνειας της γάστρας βρέθηκε σε κακή κατάσταση, με χιλιάδες φουσκάλες του εξωτερικού στρώματος gel coat, καμία συντήρηση των αξονικών συστημάτων, ελίκων και χοανών, καθώς και ανοικτές οπές προχείρως κλειστές σε βρεχάμενα σημεία της γάστρας.

Οι χώροι ενδιαίτησης του κατώτερου επιπέδου έχουν αποξηλωθεί και παραμεληθεί πλήρως, πιθανότατα λόγω της αχρησίας τους. Τα λουτρά και WC του επιπέδου αυτού έχουν αποξηλωθεί και τα είδη υγιεινής έχουν αφαιρεθεί ή/και βανδαλισθεί.

  Ο κλωβός του υδραυλικού τιμονιού του σκάφους, βρέθηκε σε κατάσταση μεγάλης παλαιότητας και αδυναμίας περιστροφής του πηδαλίου. Ο όλος μηχανισμός και το πηδάλιο, επιβεβαιώθηκε και από την επιθεώρηση του μηχανοστασίου ότι είναι μπλοκαρισμένος και δεν λειτουργεί.

  Ομοίως ο ηλεκτρολογικός πίνακας απέχει από τις σύγχρονες ναυτικές προδιαγραφές κατασκευής και ασφαλείας (ανοικτός πίνακας, εκτεθειμένες καλωδιώσεις, απαράδεκτες συνδέσεις καλωδίων με μονωτική ταινία (!) κλπ.) ενώ διαπιστώνεται και κίνδυνος βραχυκυκλωμάτων, σε συνδυασμό και με την κακή εικόνα των καλωδιώσεων στο πιλοτήριο.

  Τόσο ο υδραυλικός μηχανισμός του πηδαλίου, όσο και ο κλωβός του υδραυλικού τιμονιού του σκάφους, βρέθηκαν σε κατάσταση μεγάλης παλαιότητας και μπλοκαρισμένα. Ακόμη και με τον χειροκίνητο μοχλό (λαγουδέρα) εντός του μηχανοστασίου, στάθηκε αδύνατη η οποιαδήποτε περιστροφή των πηδαλίων.

  Κατά την επιθεώρηση του σκάφους, δεν κατέστη δυνατόν να επιθεωρηθούν οι δεξαμενές του σκάφους, για τις οποίες πιθανολογούμε ανάλογη κατάσταση μεγάλης παλαιότητας και ελλιπούς συντήρησης.

 
Όπως προκύπτει από την εκτίμηση του κόστους αποκατάστασης, οι δαπάνες προς αποκατάσταση της αξιοπλοΐας (60.600 €), πλέον την τρέχουσα εμπορική αξία του σκάφους (30.000€), πιθανώς υπερβαίνουν την εμπορική αξία ενός όμοιου σκάφους σε ικανοποιητική κατάσταση και ίσως νεώτερου, καθιστώντας τις επισκευές αυτές πιθανότατα μη-συμφέρουσες, ειδικά και λόγω της μεγάλης, έτσι και αλλιώς ηλικίας του επιθεωρούμενου σκάφους ΟΡΕΣΤΙΑΣ. Σε κάθε περίπτωση, ένα τόσο εκτεταμένα επισκευασμένο σκάφος, ποτέ δεν θα φθάσει την εμπορική αξία και αξιοπιστία ενός αντίστοιχου καλοσυντηρημένου. 







 




  








Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΑ












1 σχόλιο:

  1. στις 2η και 3η από το τέλος φωτογραφίες του σκάφους φαίνεται το υλικό επιδιόρθωσης του κουφαριού του ότι είναι απλός στόκος σπάτουλας ή κάτι παρόμοιο και όχι ενδεδειγμένο υλικό συντήρησης.[με πολυεστερικές ίνες κλπ] Ποιός συντηρούσε το σκάφος και πόσο κόστισε η συντήρηση του τα τελευταία χρόνια???? για πνίξιμο τους πήγαιναν τους επιβάτες??? και επιτέλους πότε από ποιούς και πως θα δρομολογηθεί η αναζήτηση ευθυνών για όλες τις διαπιστώσεις στις οποίες προβαίνει η σημερινή δημοτική αρχή???

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ενημερωθείτε

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις