Βγάζουν από το συρτάρι το σχέδιο “ισοσκελισμού” της τιμής της βενζίνης με το πετρέλαιο κίνησης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας η Κυβέρνηση μελετάει αυτή την κίνηση βλέποντας τη ραγδαία αύξηση χρήσης του πετρελαίου κίνησης και την αντίστοιχη μείωση της βενζίνης.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ
Από την άλλη -εφόσον προχωρήσει σε αυτό το μέτρο- η Κυβέρνηση θα επικαλεστεί το τι συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε, στις οποίες η τιμές βενζίνης και πετρελαίου είναι στα ίδια επίπεδα.
Βέβαια ο ισοσκελισμός αυτός θα μπορούσε να γίνει με αντίστοιχη μείωση της τιμής της βενζίνης, αλλά έτσι δε θα μπουν χρήματα στα ταμεία, ενώ μπορεί και να χαθούν κάποια. Και λέμε «μπορεί», γιατί αν μείωναν τις τιμές των καυσίμων, είναι δεδομένο οτι θα αυξανόταν η κατανάλωση, όπως γίνεται σε οποιοδήποτε προϊόν με τη μείωση φόρου, δηλαδή της τιμής του.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η Κυβέρνηση σχεδιάζει αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης από τα 410 ευρώ το χιλιόλιτρο -που είναι σήμερα- στα 700 ευρώ, φέρνοντας την τιμή σχεδόν στα ίδια επίπεδα με της βενζίνης, δηλαδή στο περίπου 1,54€ , από τα 1,30€.
Αναμφίβολα οι κίνδυνοι μίας τέτοιας απόφασης είναι πολλοί, κυρίως για το περιβάλλον. Είναι δεδομένο πως εφόσον η Κυβέρνηση προχωρήσει σε αυτό το εισπρακτικό μέτρο η μεγάλη διαφορά της τιμής που θα δημιουργηθεί του diesel κίνησης με το πετρέλαιο θέρμανσης, θα ενταθεί η παράνομη χρήση του θέρμανσης σε μηχανές παραγωγής (π.χ. τρακτέρ), κάτι που ήδη συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό.
Σημειώστε πως η διεθνής τιμή του πετρελαίου είναι σε διαρκή άνοδο αυτή την περίοδο, κυρίως λόγω της απόφασης του ΟΠΕΚ να παρατείνει τη συμφωνία για μείωση της παραγωγής (1,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως) έως τα τέλη του 2018…