PAVLOU

ΔΕΥΑΚ: Ποιός ευθύνεται για το κατάντημά της; Τί δήλωνε ο Ζαχαρίας Παύλου το 2014…

Εικόνα διάλυσης του επιχειρησιακού βραχίονα της ΔΕΥΑΚ και χρέη πολλών εκατομμυρίων ευρώ προς τρίτους (μόνο στην ΔΕΗ οφείλει 1,5 εκατ. ευρώ) παρουσίασε τον Οκτώβριο του 2014   στο Δημοτικό Συμβούλιο ο  τότε νέος πρόεδρος της επιχείρησης Ζαχαρίας Παύλου κατά την διάρκεια της συζήτησης για την επιβολή τελών ύδρευσης και αποχέτευσης προς τους δημότες.

 

Στο χορό των αποκαλύψεων για τα πεπραγμένα της προηγούμενης διοίκησης Πετκανά, ο κ. Παύλου ανέφερε τα εξής: “Βρίσκομαι στην δυσάρεστη θέση, εγώ που διαφώνησα στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο με τις αυξήσεις των δημοτικών τελών, να ζητήσω μια πίστωση χρόνου, για να αλλάξουμε αυτό το καθεστώς, που σε πολλές περιπτώσεις θεωρώ άδικο. Και αυτό να είστε σίγουροι ότι θα γίνει οπωσδήποτε το 2016”.

 

Στην συνέχεια ο κ. Παύλου περιέγραψε με τα πιο μελανά χρώματα, την κατάσταση που παρέλαβε στην ΔΕΥΑΚ, μετά την καταγραφή που έκανε κατά το πρώτο μήνα της θητείας του στην θέση του προέδρου.
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι:

– Το πρώτο που παρατήρησε ήταν ότι οι υπάλληλοι δεν τηρούσαν το ωράριο λειτουργίας της επιχείρησης, η οποία έδινε την εικόνα “ξέφραγου αμπελιού”!

– Το δεύτερο ήταν οι κάκιστες σχέσεις διοικητικού συμβουλίου, στελεχών και προσωπικού που είχε άμεσο αντίκτυπο στην εύρρυθμη λειτουργία της επιχείρησης.

-Το τρίτο αρνητικό σημείο ήταν ότι λειτουργούσε ταμείο είσπραξης στην Μεσοποταμία, χωρίς να είναι δηλωμένο στα επίσημα αρχεία της ΔΕΥΑΚ!

Αυτό επισημαίνεται και στις παρατηρήσεις των ορκωτών λογιστών.

-Το τέταρτο είναι ότι η εταιρεία λειτουργούσε – και θα λειτουργεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου – με τρία λογισμικά (ύδρευσης – μισθοδοσίας – λογιστηρίου) που το ετήσιο κόστος φθάνει τα 27.000 ευρώ και προκαλεί δυσλειτουργία στην επιχείρηση.

– Ανεξέλεγκτη ήταν η κατάσταση στον τρόπο λειτουργίας των προμηθειών, όπου κανείς δεν μπορούσε να βεβαιώσει τις ακριβείς οφειλές της ΔΕΥΑΚ προς τρίτους. Γιατί δεν υπήρχαν πουθενά τα απαραίτητα παραστατικά που τις συνοδεύουν! Το ίδιο συνέβαινε και με τις προμήθειες των καυσίμων!

– Στην ΔΕΥΑΚ δεν υπήρχε αποθήκη υλικού και για την αποκατάσταση των βλαβών, γίνονταν επί τόπου οι προμήθειες από το συνεργείο που αναλάμβανε να τις αποκαταστήσει, χωρίς διαγωνισμούς και χωρίς διαφανείς διαδικασίες.

– Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού στα συνεργεία αποκατάστασης βλαβών, που όμως δεν καλύφθηκαν με συμβάσεις έργου αλλά με αντικατάστασή τους από εξωτερικούς συνεργάτες!

-Σοβαρές ελλείψεις στον βιολογικό καθαρισμό, ο οποίος θεωρείται μεγάλο κεφάλαιο για την ΔΕΥΑΚ αλλά λόγω της υποβάθμισης, του επιβλήθηκε πρόστιμο 12.000 ευρώ από το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο πρέπει να καταβληθεί μέχρι το τέλος του μήνα.

– Δεν γινόταν συντήρηση αντλιοστασίων και οχημάτων, που επιβάρυναν την επιχείρηση με αντικαταστάσεις και επισκευές του υλικού με μεγάλη συχνότητα. Όπως υπήρχαν και μηχανήματα έργου (βλ. αποφρακτικό) που ήταν εκτός λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα και η ΔΕΥΑΚ πλήρωνε υπέρογκα ποσά σε εξωτερικούς συνεργάτες.

-Υπήρχε τεράστιο κόστος στην αποκατασταση των βλαβών από εξωτερικούς συνεργάτες, την ίδια στιγμή που τα συνεργεία της ΔΕΥΑΚ είχαν αδρανοποιηθεί από ελλείψεις προσωπικού.

– Τεράστιο πρόβλημα υπάρχει και με τις ανείσπρακτες οφειλές, που έστειλε ο Δήμος Καστοριάς στην ΔΕΥΑΚ, λίγο μετά τις δημοτικές εκλογές, οι οποίες ανέρχονται στις 750.000 ευρώ και στην πλειοψηφία τους θεωρούνται επισφαλείς, διότι σε κάποιες από αυτές έχει παρέλθει πενταετία!

– Υπάρχει οφειλή προς την ΔΕΗ ύψους 1.515.000 ευρώ(!) η οποία με τελευταία ειδοποίηση, δίνει προθεσμία 30 ημερών για να προχωρήσει η ΔΕΥΑΚ σε ρύθμιση του συγκεκριμένου ποσού αλλά μέχρι 36 δόσεις. Πράγμα το οποίο είναι ανέφικτο, για τα δεδομένα της επιχείρησης και αναζητείται άλλη λύση.

-Τέλος, το συνολικό χρέος της ΔΕΥΑΚ ανέρχεται στο ιλιγγιώδες ποσό των 7,5 εκατ. ευρώ από τα 3,5 εκατ. που ήταν στην αρχή της θητείας της διοίκησης Πετκανά στην πολύπαθη αυτή δημοτική επιχείρηση.

Αλλά το πιο εξωφρενικό είναι ο χρόνος αποπληρωμής των οφειλών προς τρίτους, διότι όπως επεξηγεί ο κ. Παύλου “Υπάρχουν προμηθευτές που έχουν εξοφληθεί μέχρι και την 31 Δεκεμβρίου 2014 αλλά υπάρχουν και άλλοι που… έχουν λαμβάνειν από 31 Δεκεμβρίου 2012 και παλαιοτέρων…”

 

Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά και ενάμισυ χρόνο μετά την παραίτηση του Ζαχαρία  Παύλου εξακολουθεί να λειτουργεί με τα ίδια πρότυπα. Συν τον “θεσμό” των απευθείας αναθέσεων σε … εξωτερικούς συνεργάτες που καθιερώθηκε επί των ημερών του κ. Παύλου.


Η ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΗ ΕΣΤΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΜΕΛΟΣ Ε.Ι.Ε.Τ.

ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ 2242

ΕΔΡΑ Κορυτσάς 17, Τ.Κ. 52100 Καστοριά

Τηλ. & FAX: 2467027935

email: kasestia@otenet.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ – ΕΚΔΟΤΗΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

Δημήτρης Ιατρίδης


Βρείτε μας στο facebook

Βρείτε μας στο twitter

Βρείτε μας στο instagram


ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΕΝΤΥΠΟΥ

ΤΙΜΗ ΦΥΛΛΟΥ: 1 €

ΕΤΗΣΙΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ: Εντός νομού 30€/ εκτός νομού 60€/

Δήμων – Κοινοτήτων – Οργανισμών – Τραπεζών 90€

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ: Ευρώπη 100€/ ΗΠΑ 120$/ Αυστραλία 130$/ Καναδά 120$

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ: Δημοσίου 2€/εκατοστό

Δημοσίου που επιβαρύνουν ιδιώτες 5€/εκατοστό

(κοινή υπουργική απόφαση 2/28783Α/9-9-2005)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ: Σύμφωνα με τον κατάλογο

Τα ενυπόγραφα άρθρα και σχόλια εκφράζουν τις απόψεις ων συντακτών τους, οι οποίοι φέρουν και αποκλειστική ευθύνη.



Newsletter

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο

Και μείνετε ενημερωμένοι για ότι συμβαίνει στο νομό μας και όχι μόνο


Κατηγορίες