Αποκάλυψη: Ο χωροταξικός σχεδιασμός του Θόδωρου Καρυπίδη για την Κοζάνη που έβαζε στο περιθώριο την Καστοριά και τα Γρεβενά

Κίνηση ματ εναντίον του κατεστημένου της Κοζάνης, θεωρήθηκε η έγκριση από το περιφερειακό συμβούλιο της μελέτης για τη σήραγγα της Κλεισούρας, που ήρθε να ανατρέψει κάποιες διαχρονικές ανισορροπίες στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

 

Σε αυτό συνέβαλε η πολιτική βούληση της περιφερειακής αρχής του Γιώργου Κασαπίδη και η αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων στο περιφερειακό συμβούλιο όπου επικράτησαν οι υποστηρικτές της περιφερειακής συνείδησης.

 

Παράλληλα αποδομήθηκε ο Χωροταξικός Σχεδιασμός Δυτικής Μακεδονίας που είχε εγκρίνει το περιφερειακό συμβούλιο τον Οκτώβριο του 2015 ύστερα από εισήγηση του τότε περιφερειάρχη Θεόδωρου Καρυπίδη. Σύμφωνα με τον οποίο: Η Κοζάνη χαρακτηρίζεται ως κόμβος Εθνικής σημασίας που συνδέεται με τον ευρύτερο εθνικό χώρο με τρία μέσα μεταφοράς (αυτοκινητόδρομος, σιδηρόδρομος, αεροδρόμιο), ώστε να ενισχυθεί ο χαρακτήρας της διατροπικότητας.

 

Και πιο κάτω εξειδικεύονται οι στόχοι με την επιδίωξη: Να ενισχυθεί η Κοζάνη με κρίσιμες υπηρεσίες περιφερειακού ενδιαφέροντος Κοινωνικής Πολιτικής. Ως κοινωνική υποδομή, με περιοχή επιρροής το σύνολο της Περιφέρειας αναγνωρίζεται στον χωροταξικό σχεδιασμό το Γενικό Νοσοκομείο Κοζάνης το οποίο προτείνεται να αναβαθμιστεί σε περιφερειακό νοσοκομείο με σκοπό την εξασφάλιση της αυτονομίας της στον τομέα της υγείας.

 

Ο χωροταξικός αυτός σχεδιασμός προβλέπει επίσης ένα διασυνοριακό πολυκεντρικό σύστημα μικρών πόλεων, με κέντρο την Κοζάνη στο τρίγωνο Κοζάνης – Κορυτσάς – Μπίτολα

 

Ως μεταφορική υποδομή με διαπεριφερειακή εμβέλεια χαρακτηρίζεται το αεροδρόμιο της Κοζάνης το οποίο λειτουργεί και ως πύλη της περιφέρειας ενώ το αεροδρόμιο του Άργους Ορεστικού απλώς το αναφέρει ως μεταφορική υποδομή που εξυπηρετεί την πόλη της Καστοριάς!

 

Ως προτεινόμενη σιδηροδρομική σύνδεση  επιλέγεται η γραμμή Θεσσαλονίκη – Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή -Αλβανία, και σε δεύτερο στάδιο η γραμμή Καλαμπάκα – Κοζάνη – Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Αλβανία.

 

Παράλληλα αναβαθμίζεται ο οδικός άξονας Κοζάνης – Φλώρινας – Κρυσταλλοπηγής προς Αλβανία και Σκόπια ο οποίος διασυνδέεται με τα Ευρωπαϊκά οδικά δίκτυα και με τον Ε65 που θα διέλθει από τον Σαραντάπορο!

 

Αντίθετα περνάει σε δεύτερη μοίρα ο κάθετος άξονας Σιάτιστας –  Καστοριάς – Κρυσταλλοπηγής για τον οποίο υπάρχει πρόβλεψη να συνδεθεί στο μέλλον με τον πρώτο με την… Σήραγγα της Κλεισούρας!

 

Περισσότερα στην έντυπη Καστοριανή Εστία της Πέμπτης 24 Οκτωβρίου