b7a401d5dfbd4be580a3442d4b419a66

Γιατί και πώς το περπάτημα μας κάνει καλό αλλά και τι να προσέχουμε

Με το περπάτημα να έχει γίνει αναπάντεχα δημοφιλές, σκεφτήκαμε να ρωτήσουμε την Ελευθερία Ζαπαντιώτη, καθηγήτρια φυσικής αγωγής και run concept master trainer για το δημοφιλές αυτό σπορ. Και μας απάντησε σε πρώτο πρόσωπο.

“Όταν μου δίνεται η δυνατότητα να μιλήσω ή να γράψω για το περπάτημα χαίρομαι ιδιαίτερα. Αυτό συμβαίνει διότι μπορώ να συγκρίνω την άποψη που έχω τώρα  με αυτή που είχα στο παρελθόν. Όταν έκανα πρωταθλητισμό στο βάδην, εξού και η ονομασία του “race walking”, πίστευα ότι το να κάνει κάποιος περπάτημα πρέπει να το κάνει όταν έχει στόχους πρωταθλητισμού. Και, όντως, αν πριν κάποια χρόνια έβγαινε κάποιος να κάνει βάδην ήταν δακτυλοδεικτούμενος. Πίστευα ότι δεν μπορεί να αποτελέσει είδος άσκησης διότι το είχα συνδυάσει με υψηλό επίπεδο άρα και πολλές δυσκολίες και επιβαρύνσεις για το σώμα.

Τα πολλά οφέλη του βαδίσματος στην υγεία

Σταματώντας τον πρωταθλητισμό και περνώντας στο fitness είδα, πραγματικά, την αξία του. Είδα τα αποτελέσματα στο σώμα μου και κατάλαβα τα οφέλη. Το περπάτημα θεωρώ, πλέον, ότι είναι από τα πιο ιδανικά είδη άσκησης.Αγαπώ τα αποτελέσματα που επιφέρει  στο σώμα και όχι μόνο. Δουλεύουν τόσο πολύ τα πόδια που όχι μόνο βλέπετε γρήγορα την διαφορά αλλά την αισθάνεστε κιόλας από τα πρώτα μέτρα. Ξεκινώντας το, θα δείτε τους μηρούς αλλά και τους γλουτούς να αλλάζουν άμεσα. Όσο δε για τα οφέλη στην υγεία, δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι γιατροί συνιστούν περπάτημα ως πρώτη επιλογή για εκγύμναση. Βοηθάει στο χάσιμο βάρους, μειώνει τα επίπεδα στρες, συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και απομακρύνει τον κίνδυνο πολλών χρόνιων παθήσεων. Θετικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι βοηθάει το πεπτικό σύστημα. Υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα στο έντερο συμβάλλοντας έτσι στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Όσο δε για την διάθεση; Δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε όταν βρίσκεστε σε κατάσταση θυμού και έντασης. Έρευνες αποδεικνύουν την ευεργετική επίδραση που έχει το περπάτημα στο νευρικό σύστημα.

Το πιο δημοφιλές σπορ στην καραντίνα

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι τώρα λόγω της δύσκολης κατάστασης κατέφυγαν πολλοί στο περπάτημα. Η καραντίνα οδήγησε, ακόμα και τους ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ γυμναστεί πριν, στην άσκηση. Η εύκολη και πιο ασφαλής επιλογή ήταν το περπάτημα. Και όπως για όλα τα είδη άσκησης έτσι και γι’ αυτό υπάρχουν κανόνες ασφαλείας. Σίγουρα ο καθένας μπορεί να το προσαρμόσει στις ικανότητές του αλλά και το στόχο του. Θα χρειαστεί, όμως, να προσέξετε πρώτα απ’ όλα την θέση του σώματος.

Πώς θα γίνει το περπάτημα πιο αποτελεσματικό και πιο ασφαλές

Δυστυχώς, δεν μας μαθαίνει κάποιος, όταν είμαστε μικροί, ποιος είναι ο ιδανικός τρόπος βαδίσματος. Θα πρέπει να μακραίνει ο κορμός, να έχετε έξω στήθος, μέσα την κοιλιά και χαλαρούς τους ώμους. Όσον αφορά τα πόδια φροντίστε να τα πατάτε ευθεία μπροστά χωρίς να υπάρχει σταύρωμα αυτών. Τα χέρια τα κινείτε μπροστά πίσω χαλαρά εκτός κι αν πρόκειται για πιο δυναμικό περπάτημα τότε η κίνηση γίνεται πιο γρήγορα άρα και πιο έντονη. Η καραντίνα οδήγησε ξαφνικά στο περπάτημα, και ξεχάσατε πολλοί  από εσάς ότι δεν κάνατε κάτι πριν.

Γι’ αυτό από δω και στο εξής, προσέξτε τα μέτρα που θα καλύπτετε. Μην ξεφεύγετε στον αριθμό των χιλιομέτρων. Μπορείτε να ξεκινήσετε με 20 έως 30 λεπτά αργά για αρχή και ήρεμα. Στη συνέχεια μπορείτε να βάζετε 20 λεπτά σε μια πρωινή προπόνηση και να συμπληρώνετε άλλα 20 στην απογευματινή. Όταν καταφέρετε αυτά να τα κάνετε εύκολα, μπορείτε να αυξήσετε το ρυθμό ή ακόμα και την κλίση του εδάφους Για παράδειγμα μια καλή επιλογή είναι να αρχίσετε να περπατάτε σε πιο ανηφορικές διαδρομές. Έτσι, θα αισθανθείτε την καρδιά σας να δουλεύει πιο έντονα, άρα θα έχετε και μεγαλύτερη καύση θερμίδων. Θα αισθανθείτε ακόμα τα πόδια σας να παίρνουν φωτιά.

Σε κάθε περίπτωση φροντίστε να φοράτε κατάλληλη αθλητική περιβολή. Ελαφριά ρούχα και παπούτσια κατάλληλα για περπάτημα. Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι σημαντικό κομμάτι ειδικά τώρα που ο καιρός γίνεται πιο ζεστός. Τέλος, αυτό που πρέπει να προσέχετε είναι τους εξωτερικούς χώρους. Τυχόν λακκούβες, “κατεστραμμένα” πεζοδρόμια, καθώς και κακοί οδηγοί μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο για τον ίδιο σας τον εαυτό. Ό,τι κι αν επιλέξετε, θυμηθείτε το λόγο που βγήκατε για περπάτημα. Γι’ αυτό απολαύστε το.”

capital.gr


Η ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΗ ΕΣΤΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΜΕΛΟΣ Ε.Ι.Ε.Τ.

ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ 2242

ΕΔΡΑ Κορυτσάς 17, Τ.Κ. 52100 Καστοριά

Τηλ. & FAX: 2467027935

email: kasestia@otenet.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ – ΕΚΔΟΤΗΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

Δημήτρης Ιατρίδης


Βρείτε μας στο facebook

Βρείτε μας στο twitter

Βρείτε μας στο instagram


ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΕΝΤΥΠΟΥ

ΤΙΜΗ ΦΥΛΛΟΥ: 1 €

ΕΤΗΣΙΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ: Εντός νομού 30€/ εκτός νομού 60€/

Δήμων – Κοινοτήτων – Οργανισμών – Τραπεζών 90€

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ: Ευρώπη 100€/ ΗΠΑ 120$/ Αυστραλία 130$/ Καναδά 120$

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ: Δημοσίου 2€/εκατοστό

Δημοσίου που επιβαρύνουν ιδιώτες 5€/εκατοστό

(κοινή υπουργική απόφαση 2/28783Α/9-9-2005)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ: Σύμφωνα με τον κατάλογο

Τα ενυπόγραφα άρθρα και σχόλια εκφράζουν τις απόψεις ων συντακτών τους, οι οποίοι φέρουν και αποκλειστική ευθύνη.



Newsletter

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο

Και μείνετε ενημερωμένοι για ότι συμβαίνει στο νομό μας και όχι μόνο


Κατηγορίες