Καστοριά: Κατάληψη του 3ου ΓΕΛ

Οι μαθητές του 3ου ΓΕΛ Καστοριάς πραγματοποίησαν κατάληψη του Λυκείου δίνοντας στην δημοσιότητα την ακόλουθη επιστολή

ΑΠΑΙΤΟΎΜΕ ΔΕΝ ΕΠΑΙΤΟΎΜΕ

Γνωρίζουμε πως μία πράξη όπως αυτή της κράτησης ενός χώρου δημόσιας χρήσης, σαν αυτόν του σχολείου, υπό κατάληψη, τείνει να στρέφεται εις βάρος κάθε εκπροσώπου του χώρου αυτού. Στην προκειμένη φάση στρέφεται τόσο εναντίον των εκπαιδευτικών μας, όσο και εναντίον μας. Ωστόσο, σε μία χώρα με πρωτοστάτη την δημοκρατία δεν θα έπρεπε καμία κίνηση διεκδίκησης των δικαιωμάτων μας να κρίνεται παράνομη, πόσο μάλλον αφού διεξάγεται κατά τη συμφωνία των περισσότερων χρηστών του χώρου αυτού. Μάλιστα, για όλους μας η κατάληψη κρίνεται ως ο μόνος δυνατός τρόπος να εκφράσουμε, εμείς οι μαθητές την αντίθεση μας σε αυτά που το «δημοκρατικό» σύστημα,  (Υγείας και Εκπαίδευσης), μας επιβάλλει.

Τα περιοριστικά μέτρα υγείας μας επιβάλλουν μία συνολική συμπεριφορά η οποία αφού είναι επιβλαβής για την ψυχική υγεία του μαθητή/μαθήτριας, αλλά και του εκπαιδευτικού, απαιτούμε τουλάχιστον (!) να εφαρμόζεται σωστά και με πλήρη οργάνωση! Πώς λοιπόν εμείς να σεβαστούμε τις υποδείξεις ή ακόμη καλύτερα τις επιβολές που μας δίνονται όταν οι ίδιοι, οι αρμόδιοι, δεν σέβονται τις πραγματικές μας ανάγκες και απαιτήσεις; Πως μπορούμε εμείς, να εφαρμόζουμε κάθε μέτρο, όταν τα ίδια τα μέτρα δεν εφαρμόζουν τακτική προστασίας; Πείτε μας λοιπόν, πως οι μαθητές μπορούμε να έχουμε δικαίωμα ψήφου, όχι όμως δικαίωμα να ακουστεί η φωνή της αντίρρησης και της αγανάκτησης μας ;

ΈΤΣΙ ΛΟΙΠΌΝ ΑΙΤΟΎΜΑΣΤΕ:

Α)Την παραχώρηση χώρων/κτιρίων στα σχολεία, για την αξιοποίηση τους ως αίθουσες διδασκαλίας, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών, κάτι το οποίο δεν εφαρμόζεται αυτή την χρονική στιγμή. Μάλιστα, στα σχολεία υπάρχουν αίθουσες οι οποίες δεν αξιοποιούνται με αποτέλεσμα οι μαθητές στα περισσότερα τμήματα να ξεπερνούν τους 20\ανά τμήμα.

Β)Την δυνατότητα ο μαθητής να μπορεί να κατεβάσει την μάσκα του μόλις αισθάνεται δυσφορία, ακόμη και για μερικά δευτερόλεπτα, χωρίς αυτό να προυποθέτει την έξοδο του από την αίθουσα. Αυτό θα μπορούσε να καθίσταται δυνατόν, εάν υπήρχαν οι κατάλληλες αποστάσεις ασφαλείας.

Γ)Την πρόσληψη περισσότερων υπεύθυνων καθαριότητας των χώρων, ώστε σε κάθε διάλειμμα οι αίθουσες να απολυμαίνονται όσο το δυνατόν καλύτερα είναι εφικτό, στο χρονικό διάστημα μεταξύ των μαθημάτων. Αυτό θα καθιστά ασφαλέστερη την διεξαγωγή των μαθημάτων.

Δ)  Τέλος, είναι αδιανόητο να απαιτείται από τους μαθητές η μέγιστη επιφύλαξη κατά την διάρκεια της παραμονής μας στον χώρο του σχολείου, όταν κατά την έξοδο μας από αυτόν, όσοι μαθητές κάνουν χρήση του αστικού λεωφορείου προς τις γύρω περιοχές ή και εντός του Δήμου, αντικρίζουν τον απόλυτο συνωστισμό. Ζητείται λοιπόν η δυνατότητα χρήσης  περισσότερων σχολικών οχημάτων, αφού ο Δήμος ή κάποια ανωτέρω υπηρεσία φροντίσει για την λήψη τους.

Θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε πως γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε οι αρμόδιοι για να κρίνουμε τι είναι ασφαλέστερο και πιο σωστό για την υγεία όλων, όμως οφείλουμε να εκφράσουμε την εκτίμηση μας πως δεν αισθανόμαστε προστατευμένοι κατάλληλα αφού κατά την γνώμη μας τα μέτρα εφαρμόζονται λάθος και χάνουν το νόημά τους. Θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε πως είμαστε ανοιχτοί σε κάθε διαπραγμάτευση και πως ελπίζουμε σε θετικά αποτελέσματα από όλη αυτή την διαδικασία. Μακάρι να μην ήταν αναγκαία η διακοπή της ομαλής λειτουργείας των σχολείων.

-ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΎΜΕ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΈΡΩΝ-

Με πλήρη εκτίμηση,

οι μαθητές του 3ου ΓΕΛ