Απέτυχε η επίταξη κλινικών στη Θεσσαλονίκη – Τα φάλτσα που οδήγησαν στο “ναυάγιο”

Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, κλιμάκιο της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας – Θράκης πήγε στην Κλινική Σαραφιανός στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και παρέδωσε τα “κλειδιά” πίσω στον ιδιοκτήτη της.

 

Δεκαπέντε μέρες μετά την επίταξη δύο ιδιωτικών κλινικών της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του σχεδίου του υπουργείου Υγείας για αποσυμφόρηση των δημόσιων νοσοκομείων, που δέχονταν και εξακολουθούν να δέχονται ασφυκτική πίεση από την επέλαση του κορωνοϊού, το αποτέλεσμα δείχνει “ναυάγιο”, αφού καμία από τις δύο κλινικές που επιτάχθηκαν δεν νοσήλευσε ούτε ένα περιστατικό Covid.

Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, κλιμάκιο της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας – Θράκης πήγε στην Κλινική Σαραφιανός στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και παρέδωσε τα “κλειδιά” πίσω στον ιδιοκτήτη της, Γρηγόρη Σαραφιανό. Υπογράφηκε πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής, στο οποίο δεν προβλέπεται κάποια αποζημίωση. Είχε προηγηθεί η άρση της επίταξης και στη δεύτερη κλινική, τη Γενική Κλινική Euromedica, καθώς ο όμιλος αντί αυτής παραχώρησε το Κέντρο Αποκατάστασης “Αρωγή” για τη νοσηλεία ασθενών με κορωνοϊό.

Η κλινική Σαραφιανός ήταν η μία από τις δύο που επιτάχθηκαν στις 19 Νοεμβρίου, μετά τη λήξη του τελεσιγράφου του Υπουργείου Υγείας. Τις μέρες που ακολούθησαν οι θάλαμοι εκκενώθηκαν, οι 40 ασθενείς μη Covid που νοσηλεύονταν μεταφέρθηκαν στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης και σε άλλες ιδιωτικές κλινικές της πόλης, ενώ το προσωπικό της εκπαιδεύτηκε με ταχύρρυθμο πρόγραμμα στο νοσοκομείο Άγιος Δημήτριος για τον χειρισμό περιστατικών Covid. Στην κλινική έγινε προμήθεια ειδικού εξοπλισμού και αναλώσιμων υλικών, μετατάχθηκε εκτάκτως προσωπικό από το ΕΣΥ και γιατρός που θα αναλάμβανε ως συντονίστρια της νοσηλείας των ασθενών, αλλά δεν έγινε ποτέ κάποια διακομιδή περιστατικού. Μέχρι σήμερα η κλινική παραμένει κενή.

“Αποδείχτηκε πως δεν υπήρχε σχεδιασμός. Δεν ξέρω αν όλο αυτό ήταν επικοινωνιακό και έγινε για να δείξουν πως είμαστε έτοιμοι για όλα, δεν ξέρω αν τελικά δεν χρειάστηκαν κρεβάτια Covid γιατί έχει μειωθεί η πίεση στο σύστημα. Παίρνω τον κ.Κικίλια και δεν σηκώνει το τηλέφωνο. Ξέρω ότι μας ανάγκασαν να αδειάσουμε άρον – άρον την κλινική, να κάνουμε ό,τι χρειάζεται και τελικά μηδέν εις το πηλίκον”, λέει στο iatronet ο κ.Σαραφιανός (φωτογραφία κάτω) και προσθέτει:”Εγώ από όλο αυτό έχω μεγάλη ζημιά και προτίθεμαι να προσφύγω δικαστικά, διεκδικώντας αποζημιώσεις”.

Τα σεντόνια, ο εξαερισμός και το οξυγόνο

Σχετικά με τους λόγους που οδήγησαν στο “ναυάγιο”, οι πληροφορίες αναφέρουν πως συνδέονται με τις ελλείψεις που διαπιστώθηκαν κατά τους ελέγχους ειδικών κλιμακίων στην κλινική. Ο κ. Σαραφιανός απαντά στις καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας από το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και άλλες πηγές, αναφορικά με τον ανεπαρκή εξαερισμό της κλινικής, τις ελλείψεις σε οξυγόνο, την πλημμελή αποστείρωση σεντονιών και τις οφειλές στο προσωπικό.

“Τα σεντόνια μας τα απέσυραν. Έφεραν δικά τους από νοσοκομεία για να πλένονται σε ειδικά πλυντήρια για Covid, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα. Θα τα έβαζαν σε ειδικές κίτρινες σακούλες μολυσματικών και θα τα πήγαιναν στα πλυντήρια των νοσοκομείων. Αναφορικά με τον εξαερισμό, υπάρχει κεντρικό σύστημα ψύξης θέρμανσης στο κτίριο και θεωρώ πως δεν υπάρχει πρόβλημα. Σε ό,τι αφορά το οξυγόνο, εγώ με δική μου ερώτηση ζήτησα να ελεγχθεί αν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες”, σημειώνει και εξηγεί: “Το οξυγόνο έχει κεντρική σύνδεση με το σύνολο των 119 κλινών της κλινικής. Εγώ χρειάστηκε να το χρησιμοποιήσω για μέχρι 30 ασθενείς ταυτόχρονα, και μάλιστα για περιορισμένο διάστημα. Οι ανάγκες της κλινικής σε κανονικές συνθήκες απαιτούσαν 30 φιάλες την εβδομάδα. Οι ασθενείς Covid χρειάζονται οξυγόνο 24 ώρες το 24ωρο. Στην περίπτωση που θα νοσηλεύαμε 100 ασθενείς, θα χρειάζονταν 150 φιάλες την ημέρα. Εγώ ο ίδιος το είπα στην τεχνική υπηρεσία να κάνει τον έλεγχο”.

Σε σχέση με τις αναφορές για το προσωπικό, ο ιδιοκτήτης της κλινικής παραδέχεται πως υπάρχουν οφειλές, τις οποίες αποδίδει στην καθυστέρηση πληρωμής του από τον ΕΟΔΥ, εξαιτίας κάποιας παλιότερης αντιδικίας. Όπως έχει αποκαλύψει το iatronet, ένα μέρος του προσωπικού εξέφρασε επιφυλάξεις για τη συνέχιση της συνεργασίας μετά την επίταξη, ενώ υπήρξαν και παραιτήσεις. “Κάποιοι επικαλέστηκαν ασθένειες για να ενταχθούν στις ευπαθείς ομάδες, προκειμένου να μην εργαστούν και να προστατεύσουν τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Και εγώ έχω υποκείμενο νόσημα, αλλά σε συνθήκες πολέμου παίρνω επιπλέον μέτρα προστασίας, με στολές και διπλή μάσκα”, αναφέρει.

Ο κ. Σαραφιανός εκτιμά πως η ζημιά στην κλινική από το “ναυάγιο” της επίταξης “φτάνει σε εξαψήφιο νούμερο”, αν συνυπολογιστούν πάγια έξοδα, απώλεια νοσηλίων και μισθοδοσία. “Υπάρχει προφορική υπόσχεση ότι η μισθοδοσία του προσωπικού για τις μέρες της επίταξης θα πληρωθεί από το Υπουργείο Οικονομικών και αναμένεται υπουργική απόφαση, η οποία δεν έχει βγει ακόμη. Εγώ θα προσφύγω νομικά”, αναφέρει.

Αναφορικά με τη δεύτερη κλινική που είχε επιταχθεί, αυτή του ομίλου Euromedica στην περιοχή του Ποσειδωνίου, έπειτα από διαβουλεύσεις της διοίκησης του ομίλου με το υπουργείο Υγείας, συμφωνήθηκε η συγκεκριμένη κλινική να δέχεται για νοσηλεία μη Covid περιστατικά, και να τεθεί στη διάθεση των υγειονομικών υπηρεσιών άλλη δομή, το Κέντρο Αποκατάστασης “Αρωγή” στην περιοχή της Πυλαίας, για τη νοσηλεία περιστατικών κορωνοϊού. Η “Αρωγή” άρχισε να δέχεται ασθενείς Covid από το περασμένο Σαββατοκύριακο.

iatronet.gr