Γ. Κεφαλογιάννης: Θα επιλεγεί η πιο συμφέρουσα οικονομικά λύση για την σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας

“Από μηδενική βάση θα ξεκινήσει η διαδικασία για την σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας και από τον ΟΣΕ θα επιλεγεί η πιο συμφέρουσα οικονομικά λύση”.  Αυτό τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Συγκοινωνιών Γιάννης Κεφαλογιάννης κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου σήμερα το μεσημέρι στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Καστοριάς, στα πλαίσια περιοδείας του στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.  Με αντικείμενο την σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας και την κατασκευή υδατοδρομίων σε τέσσερεις λίμνες της Δυτικής Μακεδονίας μεταξύ των οποίων και στην λίμνη της Καστοριάς.

 

Όπως δήλωσε ο υφυπουργός “Αυτή την στιγμή για την σιδηροδρομική σύνδεση υπάρχει μόνο μία μελέτη βιωσιμότητας. Είναι μία διαδικασία η οποία δεν ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως λανθασμένα λέγεται, αλλά είχε ξεκινήσει ήδη από το 2013 και συμπεριλαμβάνεται στις προτάσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτό το οποίο μελετάται τώρα είναι οι τρεις εναλλακτικές με βάση τις μελέτες που θα προκύψουν και η βέλτιστη λύση που θα επιλεγεί, έτσι ώστε το έργο να γίνει γρήγορα και να μην κοστίσει πολλά χρήματα στον Έλληνα φορολογούμενο”.

 

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι: “Το  κόστος είναι το ζητούμενο που θα κρίνει την επιλογή για την σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας και αυτήν την στιγμή εξετάζουμε την βέλτιστη δυνατή λύση”.

Από τα λεγόμενα του κ. υφυπουργού συνάγεται το συμπέρασμα ότι από τις δύο προτάσεις που περιλαμβάνονται στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας και αφορούν α) Την σιδηροδρομική σύνδεση Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς και β) Σιάτιστα – Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς, πιο συμφέρουσα λόγω κόστους είναι η δεύτερη. Διότι σύμφωνα με πληροφορίες του kastorianiestia.gr, το κόστος κατασκευής της γραμμής Φλώρινα – Αλβανία θα υπερβεί τα 600 εκατομμύρια ευρώ, λόγω των πολλών τούνελ στον ορεινό όγκο Βίγλας – Πισωδερίου.  Ενώ το κόστος της γραμμής Σιάτιστα – Καστοριά – Πόγραδετς δεν υπερβαίνει 240 εκατομμύρια ευρώ.

 

Παράλληλα ο κ. Κεφαλογιάννης ανάφερε ότι στο σχεδιασμό του υπουργείου υπάρχει η σιδηροδρομική Εγνατία που ξεκινάει από την Ηγουμενίτσα – Σιάτιστα – Κοζάνη – Βέροια και καταλήγει Θεσσαλονίκη.

Όπως επίσης η γραμμή Κοζάνη – Σιάτιστα – Καλαμπάκα η οποία ήταν ενταγμένη στον στρατηγικό σχεδιασμό του 2014 αλλά με απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ απεντάχθηκε το 2019.