Το λογότυπο της Καστοριάς και η τοπική… λογοδιάρροια! (Του Δημήτρη Ιατρίδη)

Είναι να απορεί κάποιος πού βρέθηκαν όλοι αυτοί οι ειδικοί, οι ειδήμονες και πανδαήμονες περί του μάρκετινγκ και σαν άλλοι…. μετά Χριστόν προφήτες, έσπευσαν να εκφράσουν τον αφορισμό τους στο διαδίκτυο, μόλις ο Δήμος Καστοριάς παρουσίασε δημόσια την «εφαρμογή στρατηγικής επωνυμίας» ή επί το ελληνικότερο… branding. Ενώ όταν ο Δήμος καλούσε πριν από καιρό τους ενδιαφερόμενους σε δημόσια διαβούλευση, για το ίδιο θέμα, δεν εμφανίστηκε κανένας!

Και τώρα που ο Δήμος αποφάσισε να αναθέσει το συγκεκριμένο έργο σε εξειδικευμένη εταιρεία Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, εμφανίστηκαν οι πιο… ειδικοί για να καταθέσουν τις προτάσεις τους και τις διαφοροποιήσεις τους; Αφού προηγουμένως, βέβαια, φρόντισαν να ξεπατικώσουν από το διαδίκτυο ό,τι εγχειρίδιο υπήρχε για το μάρκετινγκ! Εμείς, βέβαια, ως μη ειδικοί, δεν θα επιχειρήσουμε να ανταγωνιστούμε τους «ειδικούς» στην επίδειξη γνώσεων και στον μηδενισμό του έργου των άλλων. Απλά θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε την σπουδαιότητα του θέματος στον σύγχρονο κόσμο της παγκοσμιοποιημένης αγοράς του τουριστικού προϊόντος. Ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με το αποτέλεσμα στη σηματοδότηση του τουριστικού προϊόντος της Καστοριάς, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε στην παρούσα Δημοτική Αρχή την πρωτοβουλία να αποκτήσει η πόλη, ύστερα από 40 χρόνια κυριαρχίας της εμβληματικής Παναγίας Κουμπελίδικης, ένα νέο οπτικό σύμβολο, απόλυτα προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του σύγχρονου μάρκετινγκ.

 

Το λογότυπο που παρουσιάστηκε τις προάλλες από την ανάδοχο εταιρεία σε αίθουσα γνωστού ξενοδοχείου της πόλης, είναι η αποτύπωση ενός συμβόλου, με αναφορές στην τουριστική εικόνα της πόλης και όχι ένας…. πίνακας ζωγραφικής που θα περιλαμβάνει όλα τα αξιοθέατα της Καστοριάς και της ευρύτερης περιοχής! Και δεν είναι απαραίτητο ένα λογότυπο να κάνει την Καστοριά ελκυστικό προορισμό με την πρώτη ματιά, αρκεί να την κάνει να ξεχωρίζει απέναντι στους ανταγωνιστές της σε επίπεδο Περιφέρειας.

 

Κανείς δεν θα διαφωνήσει μ’ αυτούς που ισχυρίζονται ότι «θα μπορούσε να είναι και καλύτερο», αν δεν γνωρίζει και το ποσό που κατέβαλε ο Δήμος στην εταιρεία για να το αποκτήσει. Διότι όπως λένε και στις λαϊκές αγορές «ό,τι δώσεις, αυτό θα πάρεις»…. Εκτός κι αν όλοι αυτοί οι επικριτές του καστοριανού λογότυπου αποφασίσουν να συνεισφέρουν από την τσέπη τους – όπως έκαναν οι επαγγελματίες του τουρισμού στα Γιάννενα – και κατάφεραν την ΕΡΤ να «βαφτίσει» τον κύκνο της Καστοριάς, μαζί με την ιστορία του, ως «δικά» τους….