Μαρία Τσάλλα: Φαντομάς σε όλες τις δημόσιες εμφανίσεις της

Σε δύο από τις δημόσιες εμφανίσεις της, που διαφήμιζε επαγγελματικά ως φωτογράφος, η κατάσκοπος Μαρία Τσάλλα ήταν «κάτω από τα ραντάρ»

Μαρία Τσάλλα, όπως αποκάλυψε το in.gr,στο επαγγελματικό της προφίλ ως φωτογράφος είχε διαφημίσει τη «δουλειά» της με κόμικς και φωτογραφίες της σε έκθεση γυμνής φωτογραφίας.

Το φωτογραφικό επάγγελμα, εξάλλου, ήταν ιδανικό άλλοθι για να έχει πάντα μαζί της την φωτογραφική μηχανή και να τραβά φωτογραφίες που μπορεί να ήταν κατασκοπευτικό υλικό για τη Ρωσία. Γι’ αυτό και φρόντιζε να έχει ιστοσελίδα, και facebook που να επιβεβαιώνουν την ιδιότητά της.

Και η υπάλληλος της στο μαγαζί με τα πλεκτά είχε ενημερωθεί ότι είχε σπουδάσει φωτογραφία. «Ήξερα ότι είχε σπουδάσει φωτογραφία. Εγώ έχω μόνο τις καλύτερες εμπειρίες, δηλαδή δεν ήταν ένας κακός άνθρωπος απλά αυτή ήταν η δουλειά της και ήταν υπό βαθύ κάλυμμα όπως λέτε και εσείς οι δημοσιογράφοι εδώ στην Ελλάδα» δήλωσε η υπάλληλος της Μαρίας Τσάλλα.

Το ghosting της κατασκόπου Μαρίας Τσάλλα

Στις επικοινωνίες του in.gr με δύο πρόσωπα που γνωρίζουν, προκύπτει ότι ακολουθούσε τους ίδιους κανόνες. H Μαρία Τσάλλα εμφανιζόταν για λίγο και μετά «γινόταν …καπνός».

Στα εγκαίνια των γυμνών φωτογραφιών εμφανίστηκε, έμεινε 2-3 λεπτά και μετά χάθηκε. Κάτι ανάλογο περιέγραψε και ο ιδιοκτήτης της σχολής εκμάθησης ελληνικών. «Ήλθε σε λίγα μαθήματα και μετά χάθηκε», είπε.

Οι γυμνές φωτογραφίες της κατασκόπου

Οι γυμνές φωτογραφίες που εκτέθηκαν δημοσιεύονται στο επαγγελματικό προφίλ της στο Facebook. Πιθανότατα, έκανε κάποιες τέτοιες εμφανίσεις για να μην δίνει στόχο, ακολουθώντας όσα θα πρέπει να κάνει ένας φωτογράφος.

Φωτογραφίες της κατασκόπου σε έκθεση με γυμνές φωτογραφήσεις

Η έκθεση όπως δήλωσε στο in.gr, πρόσωπο που γνωρίζει, αλλά θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του, έγινε με «ανοικτή πρόσκληση» (open call). Συμμετείχαν και φωτογράφοι από το εξωτερικό. Συνήθως, οι καλλιτέχνες στέλνουν τις φωτογραφίες τους, ο εκθέτης επιλέγει ποιές θα τυπώσει και τις εκθέτει.

Στα εγκαίνια της έκθεσης παρέμεινε 2-3 λεπτά. Χρόνος και χώρος που δεν επιτρέπει πολλές συνομιλίες, «αδιάκριτες» ερωτήσεις και συνήθως οι συνομιλητές θυμούνται αμυδρά ή και καθόλου το πρόσωπο. Πηγή που συνομίλησε με την κατάσκοπο στην έκθεση είπε πως «έδειχνε ευδιάθετη, αλλά ήταν λιγομίλητη και μιλούσε σπαστά ελληνικά, ή έκανε ότι μιλά σπαστά ελληνικά». Δεν θυμάται τίποτε άλλο!

Όμως, οι έως τώρα μαρτυρίες δεν αναφέρουν ότι μιλούσε σπαστά ελληνικά και οι περισσότεροι θεωρούν πως εφόσον ήταν illegal τότε είχε λάβει άριστη εκπαίδευση ενώ εκτιμούν πως θα μιλούσε άριστα την γλώσσα.

Η έκθεση διήρκησε ένα μήνα το καλοκαίρι του 2019, αλλά δεν ξαναπήγε, ούτε ήλθε σε νέα επικοινωνία με τον εκθέτη με δική της πρωτοβουλία. Εξάλλου, οι ενημερώσεις γίνονταν με ηλεκτρονική αλληλογραφία.

H έκθεση που συμμετείχε η Μαρία Τσάλλα

Στον επαγγελματικό λογαριασμό της στο twitter έχει μόλις 8 αναρτήσεις από τις 20 Νοεμβρίου του 2019 ενώ περισσότερες στο Facebοοκ επίσης από το  2019. Η πρώτη ανάρτησή της έγινε στις 29 Μαΐου. Έχει ενδιαφέρον ότι ποστάρει φωτογραφίες από τη Βραζιλία, όπου σύμφωνα με τις πληροφορίες υπηρετούσε ο σύντροφός της ως κατάσκοπος επίσης και τα ταξίδια της ενδιάμεσα με τη Βραζιλία, στη Βενετία, αλλά και πολλά νησιά της Ελλάδας.

Φωτογραφία από το Ouro Pretro στη Βραζιλία

Τα μαθήματα ελληνικών της κατασκόπου

Σε επικοινωνία του in με τον ιδιοκτήτη της σχολής προέκυψε ότι η κατάσκοπος ήταν μαθήτρια το 2018 και όχι το 2020 όπως αναφέρει η ανάρτησή της.

Τα comics της κατασκόπου για σχολή εκμάθησης ελληνικών

«Ήταν πολύ χαριτωμένα όσα έφτιαχνε. Έδειχνε ότι ήθελε να κάνει διάφορα πράγματα…» είπε, θέλοντας να διατηρήσει την ανωνυμία του. Ωστόσο, τόνισε ότι δεν συμμετείχε πολλές φορές στα μαθήματα και σύντομα αποχώρησε. Ίσως, το πιο σημαντικό απ΄ όσα μας ανέφερε είναι ότι «της άρεσε το περιβάλλον, η επικοινωνία με πολλούς ξένους, από πολλές διαφορετικές χώρες που μάθαιναν ελληνικά». Ενδεχομένως και για την απόκτηση επαφών ή και στρατολόγηση ξένων μεταναστών.

Πάντα έκρυβε το πρόσωπο της

Σε όλες τις φωτογραφίες της εμφανίζεται σχεδόν πάντα με διαφορετικό χτένισμα, σε κάποιες με γυαλιά, σε άλλες κρυμμένη πίσω την φωτογραφική της μηχανή και σε άλλες με καλυμμένο το πρόσωπο από την μύτη και κάτω. Χρησιμοποιεί καπέλο, κασκόλ, φουλάρι.

Κρατώντας ένα φουλάρι με το χέρι της κρύβει το πρόσωπό της

in.gr