Με επιστολή της προς τον αν. υπουργό Εθνικής Οικονομίας Νίκο Παπαθανάση, η «Κίνηση Πολιτών Πτολεμαίδας/ Εορδαίας για την ανάπτυξη», ζητεί να ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες για την χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής Πτολεμαίδας – Αλβανίας, μέσω Ιεροπηγής, που έχουν παγώσει από το 2022, παρά το γεγονός ότι ο ΟΣΕ έχει από τότε έτοιμες τις σχετικές μελέτες.
Όπως επισημαίνουν με την επιστολή τους οι πολίτες της Πτολεμαίδας: «Το έργο είναι υποχρέωση της Ελλάδας προς την Ε.Ε., η οποία και το χρηματοδοτεί κατά 85%. Και η συγκεκριμένη διαδρομή είναι η οικονομικότερη, η πιο σύντομη, η ασφαλέστερη αλλά το πιο σημαντικό, ότι θα εξυπηρετήσει περισσότερες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας».
Ενώ δεν παραλείπουν στην ίδια επιστολή, να εκφράσουν την ανησυχία τους για τις παρασκηνιακές κινήσεις της «ανταγωνίστριας» Κοζάνης, η οποία επιχειρεί «Το θέμα να «θαφτεί» με πλάγιους τρόπους και μεθόδους, για να περάσει την δική της πρόταση, δηλαδή την σύνδεση Κοζάνης – Ιεροπηγής, που είναι, σε σύγκριση με την πρόταση Πτολεμαίδας – Ιεροπηγής, ακριβότερη και μεγαλύτερη σε μήκος, αλλά δεν εξυπηρετεί τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας».
Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η χάραξη της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» ξεκινάει από Θεσσαλονίκη, διέρχεται από την Βέροια και παράλληλα με την Εγνατία οδό περνάει από Κοζάνη και Σιάτιστα, ακολουθώντας τον κάθετο άξονα, θα καταλήξει στην Ιεροπηγή στα σύνορα με την Αλβανία.
Ενώ υπάρχει η πρόβλεψη, γύρω στο 2040, να συνδεθεί σιδηροδρομικώς η Καλαμπάκα με την Κοζάνη και γραμμή να «κουμπώνει» στο ύψος της Σιάτιστας με την «Σιδηροδρομική Εγνατία».