Με εμφανέστατα μειωμένη προσέλευση επισκεπτών εξελίσσεται το φετινό καλοκαίρι
Ο μέσος όρος μείωσης των επισκεπτών σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο φτάνει μέχρι στιγμής στο 10%, ωστόσο, σε κάποιες περιοχές η μείωση φτάνει ακόμα και στο 15%-20%
Με εμφανέστατα μειωμένη προσέλευση επισκεπτών και κατά συνέπεια με πολύ χαμηλότερους τζίρους για τις τουριστικές επιχειρήσεις εξελίσσεται το φετινό καλοκαίρι στον τουριστικότερο νομό της Βόρειας Ελλάδας, τη Χαλκιδική. Όλες οι προσδοκίες πλέον στρέφονται στον Αύγουστο, ο οποίος παραδοσιακά αποτελεί έναν πολύ καλό μήνα τουριστικά για την περιοχή, ωστόσο, κανείς δεν είναι σε θέση αυτήν τη στιγμή να ισχυριστεί ότι το κλίμα θα αντιστραφεί το υπόλοιπο διάστημα του καλοκαιριού.
Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Γιάννης Κουφίδης, ο μέσος όρος μείωσης των επισκεπτών, Ελλήνων και αλλοδαπών, στη Χαλκιδική και σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο φτάνει μέχρι στιγμής στο 10%, ωστόσο, σε κάποιες περιοχές η μείωση φτάνει ακόμα και στο 15%-20%.
Η ίδια εικόνα βγαίνει και από τις απαντήσεις των επιχειρηματιών του νομού, στο πλαίσιο του βαρόμετρου του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής για τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο. Σε αυτό περισσότεροι από έξι στους δέκα επιχειρηματίες (63%) κάνουν λόγο για μειωμένη επισκεψιμότητα σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές, ενώ άλλο ένα 27% δηλώνει ότι κινείται σε σταθερά επίπεδα.
«Πλέον περιμένουμε τους τουρίστες της τελευταίας στιγμής, όμως, κανένας δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι θα γεμίσουμε τον Αύγουστο. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σχετικά με αυτό, είναι να ελπίζουμε ότι θα γίνει», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Κουφίδης.
Μειωμένες οι κατά κεφαλήν δαπάνες
Εκτός από τη σημαντική μείωση των επισκεπτών, όσοι επιλέγουν για τις διακοπές τους τη Χαλκιδική, ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε σχέση με την περσινή χρονιά αλλά και τις προηγούμενές της.
Είναι χαρακτηριστικό ότι περισσότεροι από τους μισούς επιχειρηματίες της Χαλκιδικής (55%) υποστηρίζει ότι είναι μειωμένη η κατά κεφαλήν δαπάνη των τουριστών τη φετινή χρονιά, ενώ αύξησή τους βλέπει μόλις το 7%.
«Τόσο η μείωση των επισκεπτών στην περιοχή μας όσο και τα λιγότερα χρήματα που ξοδεύουν οι τουρίστες, έχουν να κάνουν με τη μεγάλη πτώση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων αλλά και των αλλοδαπών. Φέτος καταγράφουμε πολύ μεγάλη αύξηση στους τζίρους των σούπερ – μάρκετ και κυρίως στον κλάδο του έτοιμου φαγητού καθώς και στα καταστήματα με fast food. Στον αντίποδα, οι υπόλοιποι χώροι εστίασης αλλά και τα εμπορικά καταστήματα καταγράφουν μεγάλη πτώση στους τζίρους τους. Να αναφέρω στο σημείο αυτό ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, το οποίο αντικατοπτρίζει απολύτως την εικόνα. Δεν θυμάμαι ποτέ να έχω δει άλλη φορά στη Χαλκιδική Γερμανούς τουρίστες να κάνουν ουρά έξω από τα σαντουιτσάδικα, για να αγοράσουν και να φάνε γύρο», σημειώνει ο κ. Κουφίδης.
Η δύσκολη οικονομική κατάσταση των ελληνικών νοικοκυριών, πολλά από τα οποία δεν θα μπορέσουν να κάνουν φέτος διακοπές, φαίνεται και από το γεγονός ότι σχεδόν εφτά στις δέκα επιχειρήσεις της Χαλκιδικής (69%) βλέπουν μείωση στον αριθμό των Ελλήνων επισκεπτών – πελατών τους.
Ακρίβεια, κακή νοοτροπία και έλλειψη υποδομών οι αιτίες
Οι υψηλές τιμές, αφού παρά το δυσμενές κλίμα πολλοί επιχειρηματίες δεν βάζουν «νερό στο κρασί τους», η κακή νοοτροπία σε ό,τι αφορά παροχή υπηρεσιών από κάποιες επιχειρήσεις αλλά και η σημαντική έλλειψη υποδομών στο νομό είναι οι βασικές αιτίες της φθίνουσας φετινής πορείας του τουρισμού της Χαλκιδικής.
«Καταγράφεται μεγάλη αύξηση του all inclusive και τα πεντάστερα ακριβά ξενοδοχεία είναι σχεδόν γεμάτα. Τι σημαίνει αυτό; Ότι υπάρχουν τουρίστες που μπορούν να ξοδέψουν χρήματα, ωστόσο, προτιμούν να τα δώσουν μέσα στα ξενοδοχεία, αφού η Χαλκιδική πάσχει από έλλειψη υποδομών. Σε κάποιες περιοχές κόβεται το νερό και το ρεύμα, δεν υπάρχει καλό ίντερνετ και βλέπεις βουνά από σκουπίδια. Όταν τα βλέπει αυτά ο επισκέπτης, δεν θα ξαναέρθει. Μέσα στα ξενοδοχεία όλα αυτά τα προβλήματα είναι λυμένα. Ταυτόχρονα πρέπει να αναβαθμιστεί η παροχή των υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις και να πέσουν οι τιμές σε κάποιες περιπτώσεις που είναι υψηλές. Πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία και των επιχειρηματιών και του κρατικού μηχανισμού. Αλλιώς, θα το χάσουμε το παιχνίδι και δεν θα επιστρέψουμε στις καλές εποχές», καταλήγει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής.