Φράγμα Νεστορίου: Μπήκε το νερό στ’ αυλάκι για την επανεκκίνηση του έργου!

Σε κλίμα αισιοδοξίας ότι στο ορατό μέλλον θα ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες για την αποπεράτωση του έργου, ολοκληρώθηκε  η σημερινή σύσκεψη για το Φράγμα, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία των τριών δημάρχων της Π.Ε. Καστοριάς, παρουσία του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου ο οποίος είναι παλιός γνώριμος της περιοχής από την επαγγελματική του δραστηριότητα.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης η βουλευτής Μαρία Αντωνίου, ο περιφερειάρχης Γιώργος Αμανατίδης, οι αντιπεριφερειάρχες Δημήτρης Σαββόπουλος και Πασχάλης Χαρούμενος, οι Δήμαρχοι Καστοριάς Γιάννης Κορεντσίδης, Άργους Ορεστικού Πάνος Κεπαπτσόγλου,  ο οικοδεσπότης δήμαρχος Νεστορίου Χρήστος Γκοσλιόπουλος, περιφερειακοί σύμβουλοι και εκπρόσωποι φορέων καθώς και αρκετοί ακροατές λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος που παρουσίασε το θέμα.

Όλοι οι ομιλητές στις τοποθετήσεις τους μετέφεραν στον υπουργό την αγωνία αλλά και την οργή του κόσμου της ακριτικής περιοχής μας,  για την δεκάχρονη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση αυτού του εμβληματικού έργου που θα άλλαζε τον παραγωγικό χάρτη του νομού και θα συγκρατούσε τον ενεργό πληθυσμό από την «αιμορραγία» της μετανάστευσης προς αναζήτηση εργασίας σε τουριστικούς προορισμούς ως ανειδίκευτοι εργάτες.

Ο υπουργός με την σειρά του, αν και απέφυγε να δεσμευτεί για χρονοδιαγράμματα, παρά τις πιέσεις που του ασκήθηκαν από τους ομιλητές, για να «μη φάει ξύλο ύστερα», όπως είπε χαριτολογώντας, εστίασε  σε δύο – τρία σημεία που σηματοδοτούν ότι το έργο «μπήκε στις ράγες»!

Το ένα είναι ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η εκκαθάριση της προηγούμενης εργολαβίας και μόλις ολοκληρωθεί θα προχωρήσει η συμβασιοποίηση του έργου με τον τρίτο ανάδοχο που είναι η κατασκευαστική εταιρία Τερνα.

Το άλλο είναι ότι η τελευταία δέχθηκε – πράγμα σπάνιο στα κατασκευαστικά χρονικά – να αναλάβει την εκτέλεση του έργου με την μελέτη και τον προυπολογισμό που είχε στο ξεκίνημα το 2011, με την ανακήρυξη του πρώτου αναδόχου!

Και ένα τρίτο είναι ότι το υπουργείο δέχθηκε την πρόταση των δημάρχων για την κατάτμηση του έργου στα τρία υποέργα,  για να μην επιβαρυνθεί με διογκωμένους προυπολογισμούς,  που δύσκολα γίνονται διαχειρίσιμοι  από τις αρμόδιες υπηρεσίες.