Γκρίζες Ζώνες: Σιδηροδρομική… καραμπόλα στην Δυτική Μακεδονία

Μαλλιά – κουβάρια έγιναν αίφνης Κοζάνη και Πτολεμαϊδα, με φόντο την χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας! Κι εκεί που υπήρχε σύμπνοια στην απορρόφηση των κονδυλίων της Απολιγνιτοποίησης (είναι πολλά τα λεφτά Άρη…) ήρθε η νέα σιδηροδρομική σύνδεση, που τις έκανε να βαδίσουν σε ξεχωριστές… ράγες!

Διότι η μεν Κοζάνη θέλει την χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας απευθείας από την Βέροια προς τα δικά της εδάφη. Βγάζοντας την Πτολεμαϊδα στην “απ΄ έξω”!
Ενώ η Πτολεμαϊδα επιθυμεί την απ΄ ευθείας σύνδεση με την Νάουσα, μετά από διάτρηση του Βερμίου με τούνελ!

Από την “καραμπόλα” αυτή φαίνεται να ωφελείται η Καστοριά, διότι στα σχέδια και των δύο είναι η επέκταση της γραμμής προς Αλβανία. Η οποία αναγκαστικά θα περάσει από καστοριανό έδαφος. Με την διαφορά ότι η μεν Κοζάνη προκρίνει την γραμμή Κοζάνη – Σιάτιστα – Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή. Ενώ η Πτολεμαϊδα την γραμμή Πτολεμαϊδα – Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή, μέσω της σήραγγας της Κλεισούρας!!!

Έτσι εξηγείται το όψιμο ενδιαφέρον της τελευταίας για την σήραγγα, που με μεγάλη προθυμία υπερασπίστηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο…
Όλα αυτά βέβαια είναι ασκήσεις επί χάρτου και κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι τα νέα δεδομένα, ύστερα από 10-15 χρόνια….