Καστοριά: Επίθεση σε εργαζόμενο της Τράπεζας Πειραιώς στο Άργος Ορεστικό – Η Σ.Ε.Υ.Τ.ΠΕ. καταγγέλλει την απουσία προστασίας

Ο Σύλλογος Εργαζομένων Υπηρεσίας Τραπεζών Πειραιώς-Ένωση (ΣΕΥΤΠΕ) καταδικάζει απερίφραστα το πρόσφατο περιστατικό επίθεσης και εξύβρισης τραπεζοϋπαλλήλου από πελάτη σε υποκατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στην Καστοριά.

Η ανακοίνωση της Σ.Ε.Υ.Τ.ΠΕ:

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

 ​​ ​​ ​​​​ Στο Κατάστημα​​ Άργους Ορεστικού​​ της Τράπεζας Πειραιώς,​​ εργαζόμενος για ακόμα μια φορά δέχθηκε πρόσφατα σοκαριστική φραστική επίθεση και ευθείες απειλές από πελάτη, εν ώρα εργασίας,​​ μπροστά σε πελάτες και συναδέλφους.

 Η επίθεση περιλάμβανε​​ χυδαίες ύβρεις,​​ απειλές κατά της σωματικής του ακεραιότητας και παραβίαση του προσωπικού του χώρου, σε​​ βαθμό που να συνιστά​​άμεση απειλή. Το περιστατικό δεν αποτελεί κάποιον “εκνευρισμό πελάτη”, αλλά ξεκάθαρη​​κακοποιητική και παρενοχλητική συμπεριφορά, που​​ δεν έχει καμία θέση σε κανέναν χώρο εργασίας.

 Το πιο ανησυχητικό, όμως, είναι ότι η​​ Διεύθυνση του Καταστήματος​​  δεν προστάτευσε τον εργαζόμενο, δεν αντέδρασε​​ ούτε θεσμικά,​​ ούτε​​ συναδελφικά​​ και του ζήτησε να συνεχίσει να εξυπηρετεί τον επιτιθέμενο πελάτη. Όταν ο εργαζόμενος αρνήθηκε  δικαίως, η συναλλαγή πραγματοποιήθηκε​​ από τον ίδιο τον Διευθυντή, χωρίς​​ καμία παρέμβαση,​​ καμία στήριξη,​​ καμία ενέργεια.

 Καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την​​ επίθεση του πελάτη, την​​ απουσία κάθε προστασίας από τη Διεύθυνση και τη​​ σιωπή που καλύπτει ένα περιστατικό​​ σοβαρής απειλής κατά της​​ σωματικής ακεραιότητας​​ και της αξιοπρέπειας ενός εργαζομένου.

ΖΗΤΑΜΕ ΑΜΕΣΑ:

  • Η Τράπεζα να κινηθεί νομικά για την παραδειγματική τιμωρία της παρενοχλητικής, απειλητικής και βίαιης συμπεριφοράς του πελάτη, με​​ πλήρη κάλυψη των ενεργειών και της προστασίας του εργαζομένου.

  • Την οριστική διακοπή πελατειακής σχέσης με τον συγκεκριμένο πελάτη.

  • Την ηθική και θεσμική αποκατάσταση του εργαζομένου που δέχθηκε την επίθεση.

  • Τη διερεύνηση της στάσης της Διεύθυνσης του Καταστήματος για πιθανή​​ παράβαση καθήκοντος.

  • Την άμεση θέσπιση πρωτοκόλλου αντιμετώπισης περιστατικών κάθε είδους βίας, απειλών και παρενόχλησης στους χώρους εργασίας.

  Δεν είναι δυνατόν, στον​​ μεγαλύτερο τραπεζικό όμιλο της χώρας, να υπάρχουν λεπτομερείς οδηγίες για το​​ πόσες φωτοτυπίες επιτρέπονται ή​​ πόσο χαρτί υγείας αναλογεί ανά υπάλληλο, αλλά να​​ μην υπάρχει ούτε μία πρόβλεψη για την προστασία ενός εργαζομένου όταν δέχεται επίθεση μέσα στο κατάστημα.

 Δεν μπορεί να καλλιεργούνται​​ δουλοπρεπείς συμπεριφορές και​​ υποταγή στον “καλό πελάτη”, όταν καταπατά κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας.​​ Διευθυντής​​ και Περιφερειακός δεν έχουν ως μοναδική τους ευθύνη την επίτευξη στόχων.​​ Πάνω απ’ όλα, έχουν καθήκον να διασφαλίζουν την αξιοπρέπεια των εργαζομένων και να​​ προστατεύουν τη φήμη της ίδιας της Τράπεζας.

Καμία υπαναχώρηση στην εργασιακή αξιοπρέπεια των συναδέλφων μας!!!

                          Με  συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο Πρόεδρος
Γοίλιας Ισίδωρος

Ο Γεν. Γραμματέας
Μπεμπένης  Εμμανουήλ