Ο Σύλλογος Εργαζομένων Υπηρεσίας Τραπεζών Πειραιώς-Ένωση (ΣΕΥΤΠΕ) καταδικάζει απερίφραστα το πρόσφατο περιστατικό επίθεσης και εξύβρισης τραπεζοϋπαλλήλου από πελάτη σε υποκατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στην Καστοριά.
Η ανακοίνωση της Σ.Ε.Υ.Τ.ΠΕ:
Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,
Στο Κατάστημα Άργους Ορεστικού της Τράπεζας Πειραιώς, εργαζόμενος για ακόμα μια φορά δέχθηκε πρόσφατα σοκαριστική φραστική επίθεση και ευθείες απειλές από πελάτη, εν ώρα εργασίας, μπροστά σε πελάτες και συναδέλφους.
Η επίθεση περιλάμβανε χυδαίες ύβρεις, απειλές κατά της σωματικής του ακεραιότητας και παραβίαση του προσωπικού του χώρου, σε βαθμό που να συνιστάάμεση απειλή. Το περιστατικό δεν αποτελεί κάποιον “εκνευρισμό πελάτη”, αλλά ξεκάθαρηκακοποιητική και παρενοχλητική συμπεριφορά, που δεν έχει καμία θέση σε κανέναν χώρο εργασίας.
Το πιο ανησυχητικό, όμως, είναι ότι η Διεύθυνση του Καταστήματος δεν προστάτευσε τον εργαζόμενο, δεν αντέδρασε ούτε θεσμικά, ούτε συναδελφικά και του ζήτησε να συνεχίσει να εξυπηρετεί τον επιτιθέμενο πελάτη. Όταν ο εργαζόμενος αρνήθηκε δικαίως, η συναλλαγή πραγματοποιήθηκε από τον ίδιο τον Διευθυντή, χωρίς καμία παρέμβαση, καμία στήριξη, καμία ενέργεια.
Καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την επίθεση του πελάτη, την απουσία κάθε προστασίας από τη Διεύθυνση και τη σιωπή που καλύπτει ένα περιστατικό σοβαρής απειλής κατά της σωματικής ακεραιότητας και της αξιοπρέπειας ενός εργαζομένου.
ΖΗΤΑΜΕ ΑΜΕΣΑ:
-
Η Τράπεζα να κινηθεί νομικά για την παραδειγματική τιμωρία της παρενοχλητικής, απειλητικής και βίαιης συμπεριφοράς του πελάτη, με πλήρη κάλυψη των ενεργειών και της προστασίας του εργαζομένου.
-
Την οριστική διακοπή πελατειακής σχέσης με τον συγκεκριμένο πελάτη.
-
Την ηθική και θεσμική αποκατάσταση του εργαζομένου που δέχθηκε την επίθεση.
-
Τη διερεύνηση της στάσης της Διεύθυνσης του Καταστήματος για πιθανή παράβαση καθήκοντος.
-
Την άμεση θέσπιση πρωτοκόλλου αντιμετώπισης περιστατικών κάθε είδους βίας, απειλών και παρενόχλησης στους χώρους εργασίας.
Δεν είναι δυνατόν, στον μεγαλύτερο τραπεζικό όμιλο της χώρας, να υπάρχουν λεπτομερείς οδηγίες για το πόσες φωτοτυπίες επιτρέπονται ή πόσο χαρτί υγείας αναλογεί ανά υπάλληλο, αλλά να μην υπάρχει ούτε μία πρόβλεψη για την προστασία ενός εργαζομένου όταν δέχεται επίθεση μέσα στο κατάστημα.
Δεν μπορεί να καλλιεργούνται δουλοπρεπείς συμπεριφορές και υποταγή στον “καλό πελάτη”, όταν καταπατά κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Διευθυντής και Περιφερειακός δεν έχουν ως μοναδική τους ευθύνη την επίτευξη στόχων. Πάνω απ’ όλα, έχουν καθήκον να διασφαλίζουν την αξιοπρέπεια των εργαζομένων και να προστατεύουν τη φήμη της ίδιας της Τράπεζας.
Καμία υπαναχώρηση στην εργασιακή αξιοπρέπεια των συναδέλφων μας!!!
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ο Πρόεδρος
Γοίλιας Ισίδωρος
Ο Γεν. Γραμματέας
Μπεμπένης Εμμανουήλ