Βάσεις 2024: Τα δύσκολα θέματα οδηγούν σε βουτιά στις δημοφιλείς σχολές

Τα δύσκολα θέματα φέρνουν πτώση στις Βάσεις 2024 και όπως όλα δείχνουν οι υποψήφιοι θα δουν βαθμολογίες που θα…τους εκπλήξουν.

Οι Πανελλήνιες 2024 έριξαν αυλαία για τους μαθητές ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που μετράνε αντίστροφα για τη μέρα της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων με το βλέμμα στραμμένο στις Βάσεις 2024 όπου αναμένεται να δούμε σημαντικές ανατροπές.

Τα θέματα των φετινών εξετάσεων σε Αρχαία, Μαθηματικά, Ιστορία και προπαντός στη Φυσική θεωρούνται από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών γεγονός που θα αποτυπωθεί στις βαθμολογίες των υποψηφίων που όπως όλα δείχνουν από το μέτωπο των βαθμολογικών κέντρων οι επιδόσεις θα κινηθούν προς τα κάτω, με τους μαθητές σε πολλά μαθήματα να μην ξεπερνούν το 16 και ελάχιστους να καταφέρνουν να πιάσουν άριστες βαθμολογίες.

 

Πτωτική η τάση για τις Βάσεις 2024: Η πρώτη εικόνα από τα βαθμολογικά κέντρα 

Η διαμόρφωση των βάσεων αναμένεται να είναι πτωτική φέτος σε τρεις από τις τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις οι περιζήτητες σχολές του 2ου και του 3ου Επιστημονικού Πεδίου θα καταγράψουν σημαντικά ποσοστά πτώσης. Ενώ πτώση χωρίς θεαματικές όμως μεταβολές θα δούμε και στις βάσεις στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο γεγονός που δείχνει ότι οι υποψήφιοι αυτού του πεδίου είναι πιο ασφαλείς από τα σκαμπανεβάσματα των βάσεων. Η μεγάλη πτώση στις επιδόσεις και σε βαθμολογίες που οριακά θα ξεπεράσουν το 12 με 13 θα καταγραφούν στο μάθημα της Φυσικής δημιουργώντας ένα σκιώδες τοπίο στη διαμόρφωση της πτώσης των βάσεων στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών καθώς το ποσοστό των άριστων γραπτών (18-20) αναμένεται αρκετά κάτω από 10%. Εξίσου πτωτικό χάος καταγράφεται στις βαθμολογίες γραπτών στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας. Γενικά η εικόνα και ο αριθμός των άριστων γραπτών σε Φυσική και Μαθηματικά δεν αναμένεται να ικανοποιήσει τους υποψήφιους με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Παράλληλα χαμηλές επιδόσεις έχουν διαπιστωθεί και στο μάθημα της Ιστορίας (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) καθώς τα φετινά θέματα κρίθηκαν ως απαιτητικά, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης και δυσκόλεψαν και τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Χαρακτηριστικό ότι από πλευράς ΟΕΦΕ σχολιάστηκε ως το πιο απαιτητικό των τελευταίων ετών με μακροσκελείς απαντήσεις.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Dnews όπως όλα δείχνουν «φέτος θα δούμε και Ιατρικές με κάτω από 18.000 μόρια, ενώ οι βάσεις σε όλα τα τμήματα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου θα πέσουν πάνω από 500 μόρια».

Γ. Χατζητέγας: Υπάρχει μια πτωτική τάση αλλά δεν θα επηρεαστεί ο αριθμός των επιτυχόντων

«Υπάρχει μια πτωτική τάση η οποία διαφαίνεται λόγω της δυσκολίας στα Μαθηματικά και θα επηρεάσει οπωσδήποτε και το 2ο και το 4ο επιστημονικό πεδίο και υπάρχει και το θέμα της Φυσικής το οποίο θα επηρεάσει το 2ο αλλά και το 3ο επιστημονικό πεδίο. Και βέβαια δεν θα μείνει ανεπηρέαστο λόγω της δυσκολίας της Ιστορίας και το πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών. Αυτή είναι η διαφαινόμενη πραγματικότητα των βαθμολογιών από τα βαθμολογικά κέντρα. Ωστόσο, θα πρέπει να αναμένουμε στις 28 Ιουνίου όπου θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες» ανέφερε ο κ. Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός αναλυτής που μίλησε σήμερα στο ΕΡΤNews.

Παράλληλα η πτώση επηρεάζεται και από τον αριθμό των παιδιών που τελικά διαγωνίστηκαν και όπως είπε ο κ. Χατζητέγας «Ο αριθμός αυτός είναι άγνωστος αυτή τη στιγμή και φέτος σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά δεν μπορούμε να δώσουμε μια εικόνα για το πώς θα κινηθούν επακριβώς οι βάσεις. Επιπλέον υπάρχει και μία εσωτερική μετανάστευση από το 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο, η οποία διευρύνεται χρόνο με το χρόνο λόγω των ελάχιστων βάσεων εισαγωγής. Όλα αυτά θα επηρεάσουν την τελική εικόνα» και πρόσθεσε «το σημαντικό είναι ότι δεν πρόκειται να επηρεαστεί ο αριθμός των επιτυχόντων ο οποίος θα παραμείνει ο ίδιος όπως και τα προηγούμενα χρόνια».

Για την ελάχιστη βάση εισαγωγής ο κ. Χατζητέγας σημείωσε: «Υπάρχει η αναγκαιότητα να υπάρχει ένα ελάχιστο βαθμολογικό όριο για να μην παρατηρούνται φαινόμενα εισαγωγής με προκλητικά χαμηλές βαθμολογίες στο Πανεπιστήμιο. Αυτή τη στιγμή παρατηρούνται σε αρκετά επιστημονικά πεδία σημαντικές αδικίες, οριακές μεν. Και μην ξεχνάμε ό,τι οι Πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι απολυτήριες εξετάσεις του σχολείου είναι ένας διαγωνισμός κατάταξης των υποψηφίων. Πρέπει να προστατευθεί το ενδεχόμενο να έχουμε πολύ χαμηλές βάσεις, αλλά θέλει διόρθωση των πιο χαμηλών συντελεστών, έτσι ώστε να μη λειτουργεί αποτρεπτικά για τη συμμετοχή στις εξετάσεις των παιδιών».

dnews.gr