Η έκδοση άδειας γάμου και η αίτηση τέλεσης γάμου.
Η καταχώριση του τελεσθέντος γάμου, η δήλωση στο Ληξιαρχείο και η ενημέρωση του Δημοτολογίου.
Η έκδοση άδειας βάπτισης και η καταχώριση της τελεσθείσας βάπτισης.
Η δήλωση βάπτισης στο Ληξιαρχείο και η ενημέρωση μερίδας στο Δημοτολόγιο.
Ακόμη, η νέα πλατφόρμα θα επιτρέπει την έκδοση πιστοποιητικών που σχετίζονται με τα μυστήρια, όπως το πιστοποιητικό τέλεσης θρησκευτικού γάμου ή βάπτισης, καθώς και το πιστοποιητικό λύσης γάμου, το οποίο θα αντικαθιστά το παραδοσιακό διαζευκτήριο. Οι διαδικασίες αυτές, οι οποίες στο παρελθόν απαιτούσαν φυσική παρουσία σε Ιερές Μητροπόλεις, Δήμους και Ληξιαρχεία, θα γίνονται πλέον ηλεκτρονικά, προσφέροντας τεράστια εξοικονόμηση χρόνου και πόρων.
Η Εκκλησία της Ελλάδος στην ψηφιακή εποχή
Με την υιοθέτηση του metropolis.gov.gr, οι Ιερές Μητροπόλεις θα αναλάβουν σημαντικό ρόλο στη διαχείριση των ψηφιακών αιτήσεων, ενώ θα δημιουργηθεί εκ των πραγμάτων και ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό αρχείο για τα μυστήρια. Αυτό το αρχείο θα περιλαμβάνει όλα τα δεδομένα και τις αιτήσεις που καταχωρούνται στην πλατφόρμα, επιτρέποντας σε κάθε Μητρόπολη να διαχειρίζεται με ευκολία τις πληροφορίες και να διεκπεραιώνει άμεσα τα αιτήματα των πολιτών. Κατά συνέπεια το ψηφιακό αυτό σύστημα θα διευκολύνει πολίτες, κράτος και Εκκλησία της Ελλάδος συνολικά, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια των διαδικασιών.
Ημερολόγιο Μυστηρίων: Εύκολη πρόσβαση για τους πολίτες
Ένα ακόμη στοιχείο που κάνει τη νέα πλατφόρμα ξεχωριστή είναι η δυνατότητα δημιουργίας ψηφιακού ημερολογίου για την τέλεση των μυστηρίων. Αυτό το ημερολόγιο θα δίνει στους ενδιαφερόμενους πολίτες τη δυνατότητα να βλέπουν τις διαθέσιμες ημέρες και ώρες για την τέλεση γάμων και βαπτίσεων, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία και καλύτερο προγραμματισμό. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να κλείνουν ψηφιακά την επιθυμητή ημερομηνία και να λαμβάνουν επιβεβαιώσεις και ενημερώσεις για τις διαδικασίες, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν φυσικά κάποιο γραφείο ή να πραγματοποιήσουν τηλεφωνικές επικοινωνίες.
Η πλατφόρμα metropolis.gov.gr θα ενσωματώνει διαλειτουργικότητες με άλλες κρατικές υπηρεσίες, όπως το Ληξιαρχείο και το Δημοτολόγιο, επιτρέποντας την άμεση καταχώριση των απαραίτητων στοιχείων χωρίς την παρέμβαση του πολίτη. Μετά την τέλεση του μυστηρίου, όλες οι απαραίτητες πληροφορίες θα διαβιβάζονται αυτόματα στα αρμόδια συστήματα, ενώ ο πολίτης θα λαμβάνει ειδοποίηση στη θυρίδα του στο gov.gr και στο κινητό του ή στην ηλεκτρονική του διεύθυνση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες δεν θα χρειάζεται πλέον να επισκέπτονται φυσικά τα Ληξιαρχεία ή τους Δήμους για να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες, καθώς όλα θα γίνονται αυτόματα και ηλεκτρονικά. Αυτή η διαλειτουργικότητα μειώνει σημαντικά τη γραφειοκρατία, επιταχύνει τη διαδικασία και προσφέρει στους πολίτες μεγαλύτερη άνεση και ευελιξία.
Εκπαίδευση και εξοικείωση
Παρά τις ευκολίες που προσφέρει η νέα πλατφόρμα, η επιτυχής της εφαρμογή θα εξαρτηθεί από την εκπαίδευση και εξοικείωση όσων θα τη διαχειρίζονται. Οι Ιερές Μητροπόλεις και οι υπεύθυνοι υπάλληλοι θα χρειαστούν κατάλληλη εκπαίδευση για να μπορέσουν να διαχειριστούν το νέο σύστημα αποτελεσματικά και να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις των ψηφιακών υπηρεσιών. Η Εκκλησία της Ελλάδος θα πρέπει να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης, ώστε οι αρμόδιοι να είναι σε θέση να διαχειρίζονται γρήγορα και αποτελεσματικά τα αιτήματα που λαμβάνονται μέσω της πλατφόρμας.